|
کدخبر: 222920

حمله تند عراقچی به امریکا همزمان با اتمام مذاکرات وین

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران با مسئول دانستن آمریکا در اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان گفت: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا جز آشفتگی و نابسامانی برای مردم منطقه به دنبال نداشته است.

سیاست داخلی حمله تند عراقچی به امریکا همزمان با اتمام مذاکرات وین

سیدعباس عراقچی در دیدار مِتِ کنودسن، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که در ساختمان شماره ۲  شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل افغانستان از جمله وضعیت جاری در این کشور، نگرانی‌های امنیتی، تروریسم داعش و آینده حکمرانی در افغانستان رایزنی کرد.

دبیر شورا در این دیدار، موضع ایران را پیگیری رویکرد منطقه‌ای برای حل و فصل مسائل افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در کابل، تضمین امنیت در این کشور و همچنین امنیت مرزی با جمهوری اسلامی ایران دانست و بر توجه ویژه کشورمان به مسائل افغانستان به ویژه با انتصاب نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تاکید کرد.

وی با مسئول دانستن آمریکا در اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان گفت: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا جز آشفتگی و نابسامانی برای مردم منطقه به دنبال نداشته است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هم در این ملاقات با قدردانی از نقش‌آفرینی موثر ایران در موضوع افغانستان و پذیرش آوارگان و پناهندگان افغانستانی بر ضرورت حفظ و تداوم رایزنی‌های سازمان ملل با ایران درباره این موضوع تاکید کرد.

کنودسن در همین حال با تشریح وضعیت میدانی در افغانستان، بر ضرورت توجه جدی جامعه بین‌المللی به مشکلات اساسی مردم افغانستان به ویژه با توجه به نزدیکی فصل زمستان تاکید کرد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر