|
کدخبر: 221425

اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره بازگشت امریکا به برجام

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به برجام است، گفت: آمریکایی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.

سیاست داخلی اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره بازگشت امریکا به برجام

محمد اسلامی با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: این مذاکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام است و آنها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند و این باید  عملی و قابل راستی آزمایی باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر رافائل گروسی به ایران هم گفت: دیدار ما با رافائل گروسی ‌درباره مسائل ما با آژانس انرژی اتمی و کاملا روتین بود که دنبال می شود و چیز خاص و اضافه‌ای نداریم.

مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران از روز گذشته در وین‌آغاز شده است. در این دور از مذاکرات که با ریاست علی باقری کنی برگزار می‌شود تیم کارکشته و مجربی از کارشناسان و دیپلماتهای پیشین حضور دارند.

 باقری رئیس هیأت ایرانی در پایان جلسه افتتاحیه گفت‌ وگوهای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: ما در این نشست بر این نکته تاکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً باز گرداند و همین‌طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و برهمین اساس قرار شد صبح سه‌شنبه نهم آذرماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

وی یادآورشد: این خود یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به‌حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تاکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم‌های غیرفانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن شود و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر