|
کدخبر: 215819

سپاه پاسداران نفتکش ساتیس را آزاد کرد

نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد.

سیاست داخلی سپاه پاسداران نفتکش ساتیس را آزاد کرد

پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ازادی نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران ، در بندرعباس، با حکم قضایی خبر داد.

بر اساس این گزارش دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از حماسه‌سازان مقابله با دزدی دریایی آمریکا که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، با تشریح روند اجرای مأموریت تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران در دریای عمان و نحوه رویارویی با ناوها و شناورهای ارتش رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا که برای حمایت از سارقان دریایی وارد صحنه شده بودند، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و تمهیدات به عمل آمده ما خود را برای اجرای مأموریت بزرگ آماده کرده بودیم.

وی افزود: پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و رصد دقیق و مستمر هنگامی که نفتکش حامل نفت سرقت شده ایران در حدود ۴۰ مایلی  مقابل ساحل جاسک و در آب‌های بین المللی قرار داشت، یگان‌های منتخب ، عملیات تصرف و انتقال نفتکش به آب‌های سرزمینی و ساحل کشورمان را آغاز کردند. 

دریادار تنگسیری با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در رصد این نفت‌کش و نیز تحرک یگان‌های عملیاتی نیرو خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات هلی برن  و استقرار دریادلان سپاه روی عرشه کشتی؛ ناو های آمریکایی به صحنه نزدیک و در اطراف نفتکش آرایش جنگی گرفتند و با پرواز پهپادها و بالگردهایشان  برای جلوگیری از اجرای مأموریت ما در حمایت از سارقان نفت در دو نوبت به انجام عملیات پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها پس از ناکامی در مرحله اول که با استفاده از دو ناوشکن انجام شد،در مرحله دوم با وارد ساختن سه فروند شناور دیگر به صحنه تلاش کردند تا بتوانند با ایجاد وحشت بین نیروهای ما ، شرایط را به نفع خود تغییر دهند ، اما با لطف و عنایت الهی و هوشمندی، صلابت، اقتدار و شجاعت فرزندان ملت ایران طرفی نبستند و با پذیرش شکست مجبور به عقب نشینی و ترک صحنه شدند.

وی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ما تنها نظاره‌گر ماجرا  بودیم، تاکید کرد: این یک دروغ بزرگ است ؛ تصاویر منتشر شده به خوبی و به طور گویا و انکارناپذیر صحنه مواجهه را ترسیم کرده است، فاصله ناوهای آمریکایی با شناورها و نیروهای ما به کمتر از ۳۰ متر رسیده بود.

 دریادار تنگسیری گفت: اگر قرار آنها بر نظارت بود می‌توانستند از فواصل دورتر و یا حتی با با کارگیری هواپیماها و پهپادها این کار را انجام دهند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر