|
کدخبر: 206185

واکنش خطیب زاده به تحویل دو ایرانی به جبهه النصره توسط ترکیه

خطیب زاده درباره بازداشت دو تبعه کرد ایرانی توسط پلیس مرزی ترکیه و تحویل به جبهه النصره در سوریه گفت: اجازه دهید این موضوع و موضوعات شبیه این در مجرای خود پیگیری شود

سیاست داخلی واکنش خطیب زاده به تحویل دو ایرانی به جبهه النصره توسط ترکیه

خطیب زاده درباره بازداشت دو تبعه کرد ایرانی توسط پلیس مرزی ترکیه و تحویل به جبهه النصره در سوریه گفت: اجازه دهید این موضوع و موضوعات شبیه این در مجرای خود پیگیری شود. من آخرین جزییات را ندارم و اجازه دهید دریافت و بعدا خدمت شما می‌گویم.

* مقامات باکو باید دقت بیشتری درباره نحوه رفتار مرزبانانشان با اتباع ایرانی داشته باشند

سخنگوی وزارت خارجه درباره اختلافات ایجاد شده بین ایران و جمهوری آذربایجان و رفتار مرزبانان جمهوری آذربایجان با رانندگان ایرانی و بازداشت دو راننده ایرانی نیز اظهار داشت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان همواره از روند رو به رشد و گسترش برخوردار بوده است. در دوران چند ماهه اخیر در جنگ و بعد از آن ایران همواره سیاست اصولی خود را پیگیری کرده و در عین حال که از هیچ کمکی به برادران خود در جمهوری آذربایجان دریغ نکرده است.

وی گفت: سطوح مختلف روابط و مراودات را با آذربایجان داشته و داریم و باید اجازه دهیم در همان مجراها گفت‌وگوها ادامه یابد. شاید نیاز به اظهارات رسانه‌ای تاسف برانگیز و کشاندن مباحث به فضاهای رسانه‌ای نباشد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: از ابتدا به دوستان خود در باکو گفتیم که ما تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری آذربایجان را نه تنها محترم می‌شمریم، بلکه کمک کردیم که این تمامیت ارضی و حاکمیت ملی حفظ و صیانت شود. در عین حال رفتاری که با رانندگان ایرانی شده را دوستانه و در راستای حسن همجواری نمی‌دانیم. 

خطیب‌زاده افزود: جزییات گزارش‌هایی که درباره برخورد با رانندگان ایرانی به ما رسیده جای تامل دارد. معتقدیم مقامات باکو باید دقت بیشتری را درباره نحوه رفتار مرزبانانشان با اتباع ایرانی داشته باشند.

وی یادآور شد: البته در مورد روابط و آذربایجان ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن اظهارات و اقدامات رژیم صهیونیستی از داخل خاک آذربایجان بر علیه ملت بزرگ ایران است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها