|
کدخبر: 205728

خبر مهم درباره دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی

وزیر خارجه درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی و گفت‌وگوی تلفنی اش با همتای کره‌ای گفت: در این گفتگو توافقاتی کردیم و منتظرم نتیجه اقدامات را ببینیم.

سیاست داخلی خبر مهم درباره دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی

وزیر خارجه درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی و گفت‌وگوی تلفنی اش با همتای کره‌ای نیز ادامه داد: فشار آمریکا یک واقعیت است، ولی بیش از این نمی‌توانیم با لبخند از کنار این قضیه عبور کنیم. طرف کره‌ای نگران این است که بانک مرکزی ما دارد شکایت می‌کند. در این گفتگو توافقاتی کردیم و منتظرم نتیجه اقدامات را ببینیم. به وی گفتم برای مردم ما قابل قبول نیست و سه سال تحمل کردیم و اگر در آینده کوتاه اقدامات شما نتیجه عینی و عملی ندهد و گفتار درمانی مشکل ما را حل نمی‌کند. توافقی انجام شده و امیدوارم به نتیجه بینجامد.

وزیر خارجه درباره دیدارش با همتای انگلیسی اظهار کرد: به وی گفتم وعده شما برای ما ملاک نیست و در روز‌های آینده طلب ما از شما که از قبل از پیروزی انقلاب وصول شد می‌توانم بگویم یکی از طرف‌های مذاکره یک اقدام مثبت عملی انجام داد.

امیرعبداللهیان درباره بحث عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگ‌های و نگاه ایران به شرق نیز بیان کرد: کشور‌های جهان برمبنای منافع متقابل حرکت می‌کنند و شعار سر در وزارت خارجه واقعا جمهوری اسلامی و نظام نسبت به آن پایبند بوده است. همانقدر که کشور را به غرب و آمریکا گره نمی‌زنیم به چین و روسیه نیز گره نمی‌زنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: همواره گفته شده که ملاک برای ما تغییر رفتار عملی آمریکاست. در مورد چین ضمن این‌که سیاست خارجی متوازن را دنبال می‌کنیم این گونه نیست که کشور را به چین و روسیه گره بزنیم. ما منافع متقابلی داریم که براساس آن با کشور‌های مختلف برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خدشه‌ای به استقلال کشور نباید وارد شود. وظیفه ما صیانت از شعار نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی است. در بحث تعامل می‌گوییم هم شرقی و هم غربی.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    آیا پولها به ریال هست یا دلار آیا پول میدن یا به جاش جنس ویاطلا ایادلارهابه قیمت روز حساب میشه ویا به قیمت آن موقع آخه بابا شما اگه پول بگیر بودید همون اول میتونستید بگیرید

  • ناشناس ارسالی در

    این وسط فقط مردم ایران له شدند و دیگر کش ورها و خود شما مسئولین به نان و نوا رسید ید

  • ناشناس ارسالی در

    با عراقیها و چینی ها و هندیها و روسها نم ی خواهید صحبت کنید؟مگر آنها دوستان شما ن یستند؟ چرا بدهی خودشان را نمی دهند؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها