|
کدخبر: 202841

چراغ سبز ایران به از سرگیری مذاکرات وین

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید براینکه نشست وزرای ۱+۴ در نیویورک در دستورکار نیست،گفت: گفتگوهای وین به‌زودی و طی چندهفته آتی از سرگرفته خواهد شد و این به اطلاع۱+۴ رسانده شده است.

سیاست داخلی چراغ سبز ایران به از سرگیری مذاکرات وین

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید براینکه نشست وزرای ۱+۴ در نیویورک در دستورکار نیست،گفت: هر نشست و جلسه‌ای هماهنگی قبلی و تنظیم دستورکار لازم دارد، همانطور که قبلا تاکید شد مذاکرات وین به‌زودی و طی چندهفته آتی از سرگرفته خواهد شد و این به اطلاع۱+۴ رسانده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اما در عین حال لازم است قبل از آن،  تیم سیاست خارجی دولت جمع بندی نهایی خود در خصوص کم و کیف گفتگوها را انجام دهد.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به اینکه آیا نشست وزرای خارجه ایران و  ۱+۴  در دستور کار قرار دارد، گفت:  برجام و گفتگوهای وین یکی از موضوعات اصلی ملاقات‌های دوجانبه با آقای بورل (مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)  و وزرای خارجه حاضر از ۴+۱ خواهد بود .

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: اما نه برنامه‌ای برای جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۴ از قبل تنظیم شده است و نه اینکه بر اساس اطلاع ما همه وزرای خارجه ۴+۱ در نیویورک حاضر هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر