|
کدخبر: 202808

جزییات دیدار رییس سازمان انرژی اتمی با گروسی

اسلامی درباره دیدارش با رافائل گروسی گفت: ملاقات با مدیرکل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفت‌وگوهای تهران بود.

سیاست داخلی جزییات دیدار رییس سازمان انرژی اتمی با گروسی

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل فنی، تعاملات و همکاری‌های آتی براساس قوانین و مقررات گفت‌وگو کرده، دیدارش با رئیس روس اتم را خوب، سازنده و دوستانه خواند و گفت که در آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

«محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش به سر می‌برد دیروز (دوشنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «الکسی لیخاچیوف» رئیس شرکت دولتی روس اتم به‌ صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفت‌وگو کرد.

اسلامی درباره دیدارش با رافائل گروسی گفت: ملاقات با مدیرکل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفت‌وگوهای تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم که بایستی شرایط کنونی را به عنوان یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه‌ای پایه گذاری و تعریف کنیم که مملو از حسن نیت باشد. همچنین مسائل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه‌ای به کار گرفته شود که ما بتوانیم برنامه هسته‌ای کشور را گسترش بدهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این‌که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداریم، خاطرنشان کرد: باید با رفتار حرفه‌ای و فنی و به دور از نفوذهای سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع شود.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه دیدارهای خود در وین با هیأت روس به ریاست «الکسی لیخاچیوف» رئیس شرکت دولتی روس اتم دیدار کرد و در خصوص ادامه همکاری فیمابین بحث و تبادل‌نظر شد.

اسلامی همچنین دیدارش با رئیس شرکت دولتی روس اتم را خوب، سازنده و دوستانه خواند و افزود: تولید برق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است،

در سفری که در آینده به مسکو خواهم داشت در خصوص نحوه تعامل و سرعت بخشیدن به پیشرفت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر صحبت خواهم کرد و هماهنگی لازم انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر