|
کدخبر: 202439

کنایه تند رییسی به روحانی و دولت قبل

سید ابراهیم رئیسی گفت: بعضی‌ها واردات واکسن را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند

سیاست داخلی کنایه تند رییسی به روحانی و دولت قبل

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده شهدا گفت: سخن و پیام شهیدان همچون سخن قرآن و پیامبر اسلام(ص) در فضا طنین‌انداز است ولی فقط گوش‌هایی که برای شنیدن سخن حق آماده شده‌اند طنین سخن و پیام آنان را می‌شنوند.

با بیان اینکه روز به روز پیام شهدا که همان پیام قرآن و پیامبر(ص) است، در جهان طنین‌افکن‌تر می‌شود، افزود: تاریخ گواه آن است که باطل هر چه هم تلاش کرده و در ظاهر قدرت یافته اما در نهایت رفتنی است، اما حق روز به روز بیشتر جلوه می‌کند و امروز شاهد هستیم که جلوه‌های حق نظیر اربعین هر روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرند.

رئیسی خانواده شهدا را پرچم‌های برافراشته تفکر و راه شهدا توصیف و تصریح کرد: شما فرزندان و خانواده شهدا نماینده فرهنگ، راه و سخن شهیدان هستید و همه ما در دولت و دیگر نهادهای حکومتی موظف هستیم راه نورانی شهدا را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت نیز تلاش خواهد کرد همین مسیر نورانی را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: شما نمایندگان و خانواده شهدا حتماً عملکرد دولت را زیر نظر قرار دهید و هرجا دیدید که عملکرد یا اقدامی با راه و آرمان شهدا تطبیق ندارد، تذکر دهید.

رئیسی اظهار داشت: بنده سفارش می‌کنم و شما هم پیگیر باشید تا با وزیر کشور که از ورزای کلیدی دولت است، جلسه داشته باشید تا ساز و کاری برای بهره‌گیری شایسته از ظرفیت‌های موجود در خانواده‌های شهدا بویژه در زمینه مسایلی نظیر موضوع زن و خانواده ایجاد شود.

رئیس جمهور با انتقاد از اینکه خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران در جنبه مسایل خدماتی، محدود شده و خدمات فرهنگی و اجتماعی آن تقریباً تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: معتقدم که آقای قاضی‌زاده هاشمی با عنایت به تجربه خوبی که در این زمینه دارند، می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید را نیز فعال کرده و وجهه این بنیاد را از یک نهاد خدماتی صرف به بنیاد شهید واقعی که امام راحل بنیان گذاشتند، بازگردانند.

رییس جمهور در سخنانی گفت:‌ اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن خواهد شد، متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند.

 

وی افزود:‌در فاصله کوتاه سپری شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن و یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود، الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفاً به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است.

 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها