|
کدخبر: 198115

خبر مهم خطیب زاده درباره واردات محموله بزرگ واکسن

سخنگوی وزارت خارجه گفت: واکسن به میزان ۲۰ میلیون دُز تا سه هفته آینده در ماه جاری میلادی به کشور وارد خواهد شد.

سیاست داخلی خبر مهم خطیب زاده درباره واردات محموله بزرگ واکسن

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با رسانه‌ها که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت آنلاین برگزار شد،  به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره واردات واکسن و اقدامات وزارت خارجه نیز بیان کرد: وزارت خارجه در مرحله جذب کمک‌ها و امکانات و منابع بین‌المللی برای مبارزه با کرونا و همچنین تسریع واردات واکسن نقش کلیدی و اساسی را داشت. به جهت حفظ آرامش جامعه و فضای روانی جامعه اجازه به مجاهدان سلامت برای این‌که کارهایشان را با دقت انجام دهند با سکوت و در کنار آنها سعی کردیم به تحقق برنامه‌ها کمک کنیم. سفرای ما نقش کلیدی داشتند در تامین مواد اولیه و دستگا‌ه‌های مورد نیاز برای تولید واکسن. برای نیاز جامعه نمی‌توانستیم معطل باشیم. واردات از روسیه، هند، چین و کوواکس انجام شد. با تلاش‌های صورت گرفته و جدیت در چند هفته اخیر نزدیک ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دز از چین واردات داشتیم و چندین میلیون دُز از کوواکس و آسترازنکا داشتیم.

خطیب‌زاده گفت: اینها در هفته آتی تشدید خواهد شد. از دوستان در وزارت بهداشت درخواست می‌کنم آمار دقیق و لیست را بدهند. واکسن به میزان ۲۰ میلیون دُز تا سه هفته آینده در ماه جاری میلادی به کشور وارد خواهد شد. علاوه بر واکسن‌هایی که به صورت مقطعی وارد خواهد شد. برای ماه آینده چند ده میلیون دُز در ماه اکتبر وارد  می‌شود. اینکه رقم دقیقی را نمی‌گویم چون وزارت خارجه پیش وعده‌ نداده است و هر زمان وارد شده خبر داده است.

وی افزود: فرزندان در دستگاه دیپلماسی به تلاش خود در این خصوص ادامه می‌دهند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها