|
کدخبر: 193853

نمایندگان با چه دلایلی از رئیسی حمایت کردند؟

تعدادی از وکلای ملت در موافقت با برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم صحبت هایی را ارائه کردند که در ادامه صحبت این نماینده‌ها را می خوانید.

سیاست داخلی نمایندگان با چه دلایلی از رئیسی حمایت کردند؟

سیدکریم حسینی در جلسه علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز ایران اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد، انتظار از دولت جدید رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در موضوعاتی که در سال‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور دیده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ثبات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت در جامعه و رفع تبعیض  و صیانت از آزادی‌های قانونی و مبارزه با فساد و پرداختن به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: مهمترین از بیان این مطالب اقدام و عمل به موارد فوق و استقرار آنها است، امروز نیاز به برنامه آنی و فوری برای دو مطلب است، کنترل بیماری کرونا و دوم تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار و معیشت مردم و اشتغال است. این موضوعات در گفته‌های رئیس جمهوری نیز مطرح شده است.

مولوی، نماینده مجلس و موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: در اکثر برنامه های ارائه شده، معیشت مردم و تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: کابینه معرفی شده افرادی متخصص، باتجربه و متناسب با اهداف دولت سیزدهم است. کارآمدی، فساد ستیزی، روحیه انقلابی، هماهنگی و مردمی بودن در سوابق همه وزرای پیشنهادی وجود دارد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز شنبه مجلس در موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: مخالفین محترم برخی موارد را اشاره کردند که به آن ها  پاسخ می دهم،

وی با بیان اینکه در بحث اصل کابینه فعلا مخالفت جدی بیان نشد، افزود: در خصوص رویکردی هم که در انتخاب کابینه مورد توجه بوده، باید گفت که ما پیشتر اسیر چنگال مدیریت یک عده خاص در کشور بودیم، این حلقه بسته که باید شکسته می شد به نظر می رسد که  شکسته شده است. در حوزه جوان‌گرایی هم پیشتر شاهد یک واهمه در کشور بودیم که خوشبختانه کابینه آقای رییسی نسبت به کابینه دولت قبل جوان تر است.

سلیمی بیان کرد: استفاده از یک کارکرد ویژه ای در انتخاب کابینه یعنی مشورت با کارگروه های تخصصی ابداع جالبی بود.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: یک‌ بحث در بخش کلیت کابینه فساد ستیزی و این مهم می باشد که دوستان انتخاب شده باید قدرت اتخاذ تصمیمات سخت داشته را باشند، موضوع دیگر خطی مشی کلی و اصول کلی حاکم بر رویکرد کابینه می باشد، در این حوزه نیز به نظر می رسد که ایراد جدی وجود نداشت، بین برنامه ها، اصول کلی و خط مشی کلی باید تفاوت قائل شویم، حدود ۳۰ خط مشی کلی و اصل کلی وجود داشت که قابل تقدیر می باشد و باید مورد توجه دوستان باشد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه کابینه دولت سیزدهم متشکل از نیروهای انقلابی و بابرنامه تشکیل شده است، بیان کرد: وزرا در جلسه فراکسیون توسعه متوازن وعده دادند که به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند.

ایزدپناه تاکید کرد: دولت سیزدهم در حالی سکان اداره کشور را برعهده گرفته است که شاخص های کلان اقتصادی، نگران کننده است، به گونه ای که تورم ۴۴ درصد، حجم بالای نقدینگی، بدهی کلان دولت به بانک مرکزی و شرکت ها، کسری بودجه زیاد، ضریب جینی ۴۰درصدی، نرخ بالای بیکاری و گرانی حاصل از شیوع ویروس کرونا و هزاران مشکل دیگر، کار اداره کشور را دشوار ساخته است، اما می توان با تکیه بر تلاش مضاعف و همکاری همه قوا و ظرفیت های مردمی به آینده امیدوار بود و با برنامه ریزی مشکلات را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های دولت سیزدهم بر مبنای نگاه واقع بینانه از وضع موجود دولت و کشور و دلایل ایجاد آن و در نهایت با توجه به ظرفیت های ساختاری، مالی و نیروی انسانی دولت، این برنامه ها ترسیم و برای آینده مطلوب هدفگذاری شده است. در بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی، نکات برجسته و مشترکی وجود دارد که نشان از اهمیت آن از نگاه دولت و انسجام مجموعه هیات دولت برای تحقق آنها دارد.عدالت محوری، مبارزه با فساد، تحول گرایی، اقدام برای حل مشکلات کشور، افزایش تسهیل گری، به صحنه آوردن ظرفیت وسیع مردمی به ویژه جوانان و نخبگان، توزیع منابع کشور براساس آمایش سرزمینی، نمونه هایی از مشترکات برنامه های وزرای دولت است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس با بیان اینکه مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، گفت: نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.
 

ورناصری با اشاره به وعده احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که فردی عملگراست، گفت: امیدواریم با حضور ایشان، نظام بودجه ریزی کشور به ویژه بودجه شرکت های دولتی مورد بازنگری قرار گیرد، اکثر حوزه های کشور نیازمند راهبری و فرماندهی افراد پاک دست و خدوم و متخصص است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان  در مجلس تصریح کرد: در حوزه راه ها، مشکلات بسیاری وجود دارد، اما با توجه به اینکه فرد کازآموده ای مانند رستم قاسمی برای این حوزه انتخاب شده، امیدواریم که بر مشکلات و معضلات این حوزه فائق آییم. به ویژه توجه بر مناطق محروم و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خام فروشی را معضل دیگر امروز کشور برشمرد و گفت: از آقایان اوجی و فاطمی امین وزرای پیشنهادی نفت و صمت وعده گرفتیم تا با گسترش صنایع پایین دستی از خسارت خام فروشی جلوگیری کنیم. بخش اعظمی از بیکاری می تواند با همین راهکار حل و فصل شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها