|
کدخبر: 188984

محمدیاری:طرح صیانت از فضای مجازی تغییر لازم دارد

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و ما باید از فرصت های آن استفاده کنیم و نباید با آن سلبی برخورد کنیم.

سیاست داخلی محمدیاری:طرح صیانت از فضای مجازی تغییر لازم دارد

حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اصل ۸۵ شدن طرح صیانت ازحقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، گفت: صیانت به معنای نگهداری است و معنای کاربران هم در قانون پیش بینی شده و مشترکان و مردم هستند. پس اگر مجلس به دنبال حفظ حقوق مردم در فضای مجازی است، باید دغدغه های آنان را هم لحاظ کند.

وی بیان کرد: مردم خودشان تشخیص می دهند در فضای مجازی از چه مطالبی استفاده کنند و امروز می بینیم که با مطرح شدن این طرح عده زیادی به نمایندگان مراجعه می کنند و از این طرح ابراز نگرانی می کنند.

نماینده مردم تالش در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر فضای مجازی یکی از بسترهای مهم برای کسب و کار شده و بسیاری از محدودیت‌هایی که در این طرح آمده است، به کسب و کارها و خود اشتغالی مردم لطمه می زند.

محمدیاری ادامه داد: ۷۰ درصد این طرح تغییر پیدا کرده که نشان می دهد این طرح جامع نیست. همچنین در این طرح به پلتفرم های خارجی ۴ ماه فرصت داده شده تا دفاتر خود را در ایران دایر کنند که با وجود تحریم ها این امکان وجود ندارد و اگر هم دفاتر خود را در ایران دایر نکنند، فیلتر می شوند که می تواند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

وی افزود: بنده معتقدم باید در قالب لایحه و به صورت کاملاً کارشناسی شده این موضوع ساماندهی شود و رضایت مندی مردم را هم باید به همراه داشته باشد. در این طرح بنگاه های خصوصی تعامل و مشورت نشده است. قطعا با اقدامات سلبی نمی توان کاری را انجام داد. فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و ما باید از فرصت های آن استفاده کنیم و نباید با آن سلبی برخورد کنیم.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که باید این موضوع در قالب یک لایحه جامع به مجلس ارائه شود و سپس مورد بررسی قرار گیرد. الان در فضای مجازی حدود ۹۰۰ هزار کسب و کار شخصی وجود دارد که بستر کار آنان بیشتر در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام است و ما اگر این بستر را ببندیم، مردم دچار مشکل می شوند و ما نباید بستر خوداشتغالی را از مردم بگیریم.

محمدیاری گفت: البته معتقدم باید چارچوبی برای فضای مجازی فراهم شود تا افراد سوءاستفاده گر نتوانند از این فضا به نفع خودشان استفاده کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر