|
کدخبر: 187765

اعلام آمادگی دولت جهت کاهش اثرات خشکسالی خوزستان

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: این سازمان آمادگی تامین اعتبارات مصوب شده در هیات دولت مبنی بر کاهش اثرات خشکسالی در استان خوزستان را دارد.

سیاست داخلی اعلام آمادگی دولت جهت کاهش اثرات خشکسالی خوزستان

امید حاجتی با اشاره به اختصاص بیش از ۶۰ درصدی اعتبارات مصوب شده در هیات دولت ویژه شرایط خشکسالی استان گفت: تاکنون از ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوب شده، مبلغ پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های اجرایی خوزستان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه هیات دولت برای تامین منابع مورد نیاز مروبط کاهش اثرات خشکسالی خوزستان در ۲۸ تیرماه امسال مصوب شد گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها، حدود ۶۰ درصد از این منابع را تا شامگاه ۲۸ تیرماه به صورت نقد به حساب دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآورشد: یکی از اولویت‌های مربوط به این منابع، پرداخت مابقی خسارات ناشی از سیلاب فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به کشاورزان و دامداران خوزستان است.

وی بیان کرد: با اختصاص این منابع، مطالبات کشاورزان آسیب دیده از سیلاب فروردین سال ۱۳۹۸ بطور ۱۰۰ درصد پرداخت خواهد شد.

حاجتی با تاکید بر اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها آمادگی دارد تا مابقی منابع مربوط به اعتبارات مصوب هیات دولت ویژه استان خوزستان را تامین و اختصاص دهد بیان کرد: تخصیص این منابع، بستگی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله سازمان آب و برق خوزستان، جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان در جذب اعتبارات اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآورشد: امیدواریم با منابعی که اختصاص یافته، استان خوزستان هرچه زودتر از دوره خشکسالی و آثار ناشی از آن عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبارات به تامین علوفه و همچنین آب شرب دام در مناطق دارای تنش آبی اختصاص یافته است.

به گفته حاجتی دولت با توجه به شرایط خشکسالی خوزستان در تلاش برای کاهش اثرات ناشی از این پدیده است.

منابع مربوط به کاهش خسارات ناشی از خشکسالی در خوزستان از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال و در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی به عشایر و روستاییان، مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین لایروبی کانال‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر