|
کدخبر: 182220

میرزایی:دولت سیزدهم به همراهی مردم نیاز دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشبرد امور کشور در تمام زمینه‌ها به همراهی مردم نیاز است و دولت جدید اگر قصد دارد تحولات ساختاری و بنیادی در کشور ایجاد کند به همراهی و همدلی مردم نیاز دارد.

سیاست داخلی میرزایی:دولت سیزدهم به همراهی مردم نیاز دارد

حسین میرزایی درباره اینکه آیا دولت جدید می‌تواند بر مشکلات کشور فائق شود، اظهار کرد: البته هنوز وزرای کابینه دولت جدید مشخص نشده‌اند و هر زمانی که ترکیب کابینه مشخص شود قضاوت بهتری در این باره می‌توان کرد، اما شخص رئیس‌جمهور منتخب اثبات کرده که اهل تحول، تغییر در رویه‌های موجود و حل مسائل است.

وی افزود: با شکل‌گیری کابینه جدید بدون شک تغییر و تحولاتی را در کشور شاهد خواهیم بود، منتها اگر این تحول بخواهد تام شود و به شکل ساختاری شاهد تغییر باشیم، دولت جدید به همراهی مردم نیاز دارد و  این انتظار وجود دارد که همراهی و همدلی مردم با دولت جدید را شاهد باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: هم‌اکنون مردم دارای مشکلات معیشتی و بی‌ثباتی در بازار هستند. تورم بالا، نرخ ارز، بنگاه‌داری بانک‌ها، ساختار بودجه و مسئله شرکت‌های دولتی، خصولتی و خصوصی که مدیریت این شرکت‌ها را دولت به دست گرفت از جمله مشکلاتی هاست که مردم با آن مواجه هستند.

میرزایی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مشکل پیر شدن جمعیت وجود دارد. ابعاد فرهنگی کشور نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جامعه را به سمت الگوی اسلامی و ایرانی حرکت دهد نه الگوی آمریکایی.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی یک سیاستمدار باید تمام گزینه‌ها روی میزش باشد تا بداند متناسب با شرایط چه گزینه‌ای را انتخاب و استفاده کند. در برقراری رابطه سازنده با دیگر کشورها تنها تعامل سازنده ایران کافی نیست و طرف مقابل هم باید حسن نیت نشان دهد. در سال‌های گذشته تمام دولت‌های انقلاب به دنبال روابط حسنه مبتنی بر حسن همجواری با کشورهای همسایه ایران بوده‌اند، منتها در برخی موارد این کشورها فریب ابرقدرت‌ها را می‌خوردند و رابطه خود با جمهوری اسلامی را تیره می‌کردند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، خاطرنشان کرد: دولت جدید باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت روابط سازنده با سایر کشورهای جهان برقرار کند و با حفظ منافع ملی تعامل خود را با کشورها افزایش دهد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر