|
کدخبر: 181954

مسئولان درباره واژگونی اتوبوس خبرنگاران پاسخگو باشند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان مربوط باید پاسخگوی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سرباز معلم‌ها باشند و مجلس نیز مسئولان سازمان حمل و نقل، راهداری و وزیر راه را به خانه ملت فرا خواهد خواند.

سیاست داخلی مسئولان درباره واژگونی اتوبوس خبرنگاران پاسخگو باشند

رحمت‌الله فیروزی درباره حادثه واژگون شدن اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌ زیست، اظهار کرد: عصر امروز کمیسیون عمران جلسه خواهد داشت و مسئولان مربوط به این حادثه توضیحات خود را به کمیسیون ارائه می‌دهند. مردم مطمئن باشند که کمیسیون عمران از کنار چنین حوادثی که جان هم‌وطنان را می‌گیرد به سادگی نخواهد گذشت و اقدامات و بررسی‌های لازم را در این باره انجام خواهد داد.

وی افزود: جاده‌های کشور نیاز به ترمیم، آسفالت و بازسازی دارند و ناوگان حمل و نقل نیز باید نوسازی شود و دارای استانداردهای لازم باشد. همچنین رانندگان خودروها باید صلاحیت فنی برای رانندگی داشته باشند و قبل از حرکت نیز باید بازرسان از خودروها بازدید کنند تا نقص فنی نداشته باشند و با جان مسافران بازی نشود.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: بخش‌هایی که در دولت در این باره نقش دارند باید اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از چنین حوادثی انجام دهند. در کمیسیون عمران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به دقت بررسی می‌شود و نتیجه این بررسی اعلام خواهد شد.

فیروزی تصریح کرد: بعد از چنین حوادثی در جهان مرسوم است که مسئولان مربوط استعفا دهند، اما این موضوع در ایران جا نیفتاده است. با استعفا هم البته مشکل اصلی که فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و بی‌کیفیت بودن جاده‌ها است حل نمی‌شود. به جای برخورد با یک عامل که البته لازم است بهتر است قوانین مربوط در کشور را بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه باید حساسیت ویژه‌ای درباره این حوادث و تکرار نشدن آن داشته باشیم، گفت: باید تمام حوادث جاده‌ای، ریلی، هوایی و... را که در گذشته رخ داده است مورد بررسی موشکافانه قرار دهیم و مجموعه جوانب و عواملی را که تکمیل کننده این حوادث هستند شناسایی کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوط حتماً باید پاسخگوی این حادثه باشند و مجلس نیز مسئولان سازمان حمل و نقل، راهداری و وزیر راه را به خانه ملت فرا خواهد خواند تا درباره واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سرباز معلم‌ها توضیحات لازم را ارائه دهند. در چنین شرایطی باید از برخوردهای احساسی دوری کنیم و علل چنین حوادثی را ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها