|
کدخبر: 177210

تحلیل عملکرد نامزدهای انتخاباتی در مناظره اول

محمدصادق جوادی حصار گفت: عبدالناصر همتی در ادامه روند خوبی که در قالب کاندیدای انتخابات در این روزها تجربه کرده است، در مناظره اول در مواجهه با تهاجم داوطلبان دیگر بسیار خوب و توانا ظاهر شد. این چهره همچنین برنامه خوبی هم برای خنثی کردن هجمه مهندسی‌شده رقبای اصولگرایش ارائه کرد.

سیاست داخلی تحلیل عملکرد نامزدهای انتخاباتی در مناظره اول

نخستین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که از جمع هفت کاندیدا، پنج چهره متعلق به جریان اصولگرایی بودند و ۲ نفر هم اصلاح‌طلب. با این توضیح که به دلیل رویکرد جبهه اصلاحات نمی‌توان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده را نماینده این تفکر در انتخابات پیش رو قلمداد کرد.

محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، عملکرد کاندیدها در مناظره اول را به رشته تحریر درآورده است که در زیر می‌آید:

ابراهیم رئیسی که برای دومین بار به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور دارد، گارد دفاعی داشت که این به دلیل نوع نگاه همتی و مهرعلیزاده به حضور ایشان در انتخابات بود. ایشان در طول مناظره سعی کرد از موضع بالا و موفق حرف بزند که آشکارا در این کار ناموفق بود تا جایی که بتوان گفت، مناظره اول برای این نامزد شاخص اصولگرایان به خوبی پیش نرفت.

علیرضا زاکانی که شائبه حضور پوششی‌اش در انتخابات به طور پررنگی مطرح است بیشتر اظهاراتش تکراری بود و مهر تاییدی بر پوششی بودن کاندیاتوری‌اش! نماینده فعلی مجلس هیچ حرف تازه‌ای نداشت و بالطبع نمی‌تواند از آنچه در مناظره اول رخ داد راضی باشد.

اظهارات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بابرنامه‌تر و اصولی‌تر بود و تحت تاثیر جو تقابلی حاکم بر مناظره قرار نگرفت و به همین دلیل در طول بحث چهره‌ای مسلط و خونسرد از خود به نمایش گذاشت.

محسن رضایی که با احتساب نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که در روز آخر انصراف داد، چهارمین فعالیت رقابتی‌اش برای در اختیار گرفتن دولت را تجربه می‌کند در طول مناظره بسیار بد و احساسی عمل کرد. این چهره همچنین با تکیه بیش از حد به شعار با وعده ۴۵۰ هزار تومان یارانه قشرهای کم‌درآمد و فقیر را هدف قرار داد. در کل مناظره اول را نمی‌توان اتفاق خوبی برای این کاندیدا به شمار آورد.

محسن مهرعلیزاده که به طور آشکاری بنا را بر رویارویی با رئیسی گذاشته بود در طول مناظره خوب و علمی و مسلط ظاهر شد. این نامزد اصلاح‌طلب همچنین در چالش‌ها نیز موفق بود و به ویژه در موضع‌گیری اصلاح‌طلبانه خیلی روشن و محکم عمل کرد.

سعید جلیلی که بعد از شکست در انتخابات دولت یازدهم با تشکیل دولت سایه خودش را مهیای تقابل با دولت حسن روحانی کرده است در طول مناظره با وجهه‌ای تخریب‌کننده ظاهر شد و در همین راستا دولت مستقر را به طور جدی نقد کرد. او همچنین نشان داد با دولت سایه با این هدف وارد کارزار انتخابات شده است که عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به چالش بکشد.

عبدالناصر همتی در ادامه روند خوبی که در قالب کاندیدای انتخابات در این روزها تجربه کرده است، در مناظره اول در مواجهه با تهاجم داوطلبان دیگر بسیار خوب و توانا ظاهر شد. این چهره همچنین برنامه خوبی هم برای خنثی کردن هجمه مهندسی‌شده رقبای اصولگرایش ارائه کرد.

گفتنی است دومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه جاری برگزار خواهد شد.

 

منبع: اعتماد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها