|
کدخبر: 176573

ادعای کاهش تحریم ها با هدف شوک به انتخابات!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور این روزها مدام ادعا می‌کند که تحریم ها ترک برداشته و این عبارات نشان می‌دهد که روحانی به دنبال شوک دادن به اقتصاد و انتخابات است.

سیاست داخلی ادعای کاهش تحریم ها با هدف شوک به انتخابات!

ابراهیم رضایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، اظهار داشت: در حال حاضر، اختلاف های بسیار جدی بین نظرات آمریکایی ها با راهبرد جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. آمریکایی ها در مذاکرات، تحریم ها را به سه دسته تقسیم کرده اند و می‌گویند فقط بخشی از تحریم ها را می توانند لغو کنند.

وی گفت: بخشی از تحریم‌های ایران که مدنظر آمریکاست تا برداشته شود، دقیقاً تحریم‌هایی است که کاملاً غیر موثر در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است و برداشتن آن هیچ کمکی به اقتصاد ایران نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این حوزه، زیاده‌خواهی‌های بسیار زیادی از طرف آمریکایی‌ها وجود دارد که شامل مدت و پروسه راستی‌آزمایی، کاهش سطح غنی سازی ایران، عدم تضمین مبنی بر برگشت مجدد تحریم‌ها و عدم پذیرش لغو تحریم‌هایی مانند «کاتسا» و «یوترن» است.

رضایی ادامه داد: غربی‌ها در یک وضعیت دوگانه قرار گرفته‌اند؛ آنان از یک سو می‌خواهند جریان غرب‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شوند، از سوی دیگر نمی‌خواهند که هیچ امتیازی به ایران دهند که این یک موضوع کاملاً پارادوکسیکال و متناقض نماست.

وی ادامه داد: از طرفی می‌بینیم که رئیس‌جمهور این روزها مدام ادعا می‌کند که تحریم ها ترک برداشته، از بین رفته و یا در حال ترک برداشتن است. این عبارات عجیب و غریب نشان می‌دهد که روحانی به دنبال شوک دادن به اقتصاد و انتخابات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از دولتمردان تمایل دارند تا به واسطه یک توافق هر چند توافق بدی باشد، به انتخابات شوک دهند و به نوعی فضا را برای شکل‌گیری دولت سوم روحانی آماده کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لذا دولتمردان به جای فکر کردن به تشکیل دولت سوم روحانی، باید به فکر منافع مردم در مذاکرات باشند و مذاکرات را محلی برای بازی های حزبی، جناحی و انتخاباتی خود نکنند.

منبع: مهر

ارسال نظر