|
کدخبر: 176220

شرایط ضامن برای وام ازدواج چیست؟

نایب رئیس مجلس یازدهم در پاسخ به تذکر نماینده هشترود که مدعی شد که بانک‌های حوزه انتخابیه‌اش برای اعطای وام ازدواج تأمین وثیقه و ضامن کارمند را ضروری می‌دانند گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ وام ازدواج باید با اعتبارسنجی یا دریافت ضامن و سفته به متقاضیان اعطا شود و این ضامن نیز نیازی نیست که کارمند باشد و یا اگر این ضامن‌ها تامین نشد، از محل سهم دریافت کننده از هدفمندی یارانه‌ها برداشت شود.

سیاست داخلی شرایط ضامن برای وام ازدواج چیست؟

سید حمزه امینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بهتر نیست اعلام کنید که وام ازدواج را به جوانان نمی‌دهید چرا که تامین وثیقه و ضامن کارمند برای جوانان روستایی بسیار سخت و مشکل است؟ مگر مجلس تصویب نکرده که با چک یا سفته بانکی می‌توان وام گرفت؟

نماینده مردم هشترود: جوانان با هزار امید ازدواج می‌کنند اما مگر در یک روستای محروم چند کارمند دولتی پیدا می‌شود که ضامن وام جوانان شود مگر قرار نبود برای اعطای وام شرایط تسهیل شود؟

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر فوق گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ وام ازدواج باید با اعتبارسنجی یا دریافت ضامن و سفته به متقاضیان اعطا شود و این ضامن نیز نیازی نیست که کارمند باشد و یا اگر این ضامن‌ها تامین نشد، از محل سهم دریافت کننده از هدفمندی یارانه‌ها برداشت شود.

وی افزود: این مصوبه مجلس لازم الاجراست و تبدیل به قانون شده است و برای پسران ۲۵ سال و دختران ۲۳ سال نیز ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است و سنین بالاتر نیز ۷۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد و اگر چیزی خلاف آن اجرا می‌شود، کمیسیون برنامه باید آن را دنبال کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر