|
کدخبر: 176095

جلیلی:کوله برها پتانسیل صادر کننده شدن را دارند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان کوله‌بر و ۷ میلیون جمعیت مرز نشین می‌توانند تبدیل به فرصتی برای جهش صادرات کشور شوند.

سیاست داخلی جلیلی:کوله برها پتانسیل صادر کننده شدن را دارند

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه در رسانه ملی گفت: مبارزه با قاچاق، فقط برخورد با کولبر‌ها نیست، مافیایی عمل می‌کنند. مافیایی که اقدام به قاچاق می‌کند حتی از مبادی رسمی که در برخی مواقع اسم قاچاق هم ندارد، کالا‌هایی را وارد می‌کند و به تولید لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: دولت حتماً باید برای مبارزه با قاچاق برنامه داشته باشد و این مبارزه حتماً فقط در مبادی نیست و در مقاصد کالا هم باید باشد و باید برنامه داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید کاری کرد که قاچاق برای قاچاقچیان پرهزینه شود، اگر سود قاچاق از جریمه آن بیشتر باشد حتماً نمی‌توان با آن مقابله کرد. از سوی دیگر با برنامه می‌توان کاری کرد که هر کدام از کوله‌بران تبدیل به نیروی کار فعال شوند.

جلیلی با بیان اینکه جوانان کوله‌بر و ۷ میلیون جمعیت مرز نشین می‌توانند تبدیل به فرصتی برای جهش صادرات کشور شوند، اظهار کرد: جوانان کوله‌بر می‌توانند به صادر کننده تبدیل شوند. ما می‌توانیم با برنامه جلوی لطمات قاچاق را بگیریم و با ایجاد اشتغال جلوی قاچاق را بگیریم.

وی ادامه داد: برای یک اقتصاد سالم، ثبات بازار امری حیاتی است و برنامه دولت از روزی که کار را شروع می‌کند باید ثبات بخشی به بازار باشد و برای برقراری ثبات در بازار باید بخش‌های مختلف را هماهنگ کنیم.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان بدون هماهنگی در بخش پولی و بیمه‌ای در بازار ثبات ایجاد کرد، برنامه‌های شما در بازار سرمایه باید مشخص و برای ایجاد ثبات باشد و مهمتر از آن بحث بیمه است که می‌تواند اطمینان را به بازار بیاورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها