|
کدخبر: 175603

روحانی:سفرهای استانی تعطیل می شود

رئیس‌جمهور گفت: تصمیم گرفته شد که از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای استانی تعطیل شود.

سیاست داخلی روحانی:سفرهای استانی تعطیل می شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه) در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: میزان راعایت پروتکل ها از سوی مردم ۶۷ درصد است که باید بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: تاکید براین است که این مراعات به ۸۰ یا حدود ۹۰ دصد برسد.در این جلسه تصمیم گرفته شد که از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای استانی تعطیل شود.

رئیس‌جمهور گفت: الان شاهد هستیم که نوع هندی کرونا در برخی مناطق کشور مردم را مبتلا کرده و نباید بگذاریم این مدل جدید سرایت کند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات نیمه خرداد را در روزهای آینده داریم و از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین استانی را انجام ندهند، یادآور شد: برای اینکه به پایان ماه خرداد برسیم و مشکلی نداشته باشیم در این جلسه تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین استانی تعطیل شود.

روحانی تاکید کرد: مساله دیگری که وجود دارد قبلا نگران ایام تبلیغات انتخاباتی بودیم الان نگرانی‌ها کمتر شده است، قاعدتا شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. دستورالعمل‌ها را باید همه رعایت کنند. صدا و سیما هم کمک کند مردم در سلامت باشند و در عین حال از برنامه نامزدها هم مطلع شوند.

روحانی اظهار کرد: نکته دیگری که باید بر آن تأکید کنیم، مساله حرکت بسیار خوب در موضوع واکسیناسیون جامعه است؛ کار دقیقی انجام شد تا ما بتوانیم واکسن مورد نیاز را از کشور‌های مختلف تهیه کنیم. امروز بیش از ۵ میلیون واکسن در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته که بیش از ۳ میلیون واکسن تزریق شده و مابقی نیز در حال تزریق است.

رئیس‌جمهور افزود: عده زیادی برای ما نامه می‌نوشتند که شما بخش خصوصی را آزاد کنید؛ ما این اجازه را دادیم که بخش خصوصی نیز در صورتی که صلاحیت داشته باشد، واکسن تهیه کند، اما متاسفانه تاکنون موفق نبودند؛ یعنی آنقدر که تبلیغ می‌شد در سایر کشورها، واکسن فراوان نبود. برخی از شرکت‌ها نیز مقید هستند که مکاتباتی با وزارت بهداشت کشور داشته باشند. بنابراین عملاً موفق نبودند اما وزارت بهداشت در حال تلاش است و بخش خصوصی نیز تلاش کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر