|
کدخبر: 173935

۱۰ نامزد خوش‌شانس انتخابات چه کسانی هستند؟

۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور برای مسئولیت ریاست جمهوری اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که از این بین فقط نزدیک به ۵۰ نفر از آنان شخصیت‌های مطرح سیاسی حزبی و اجرایی بودند. پس از پایان مهلت ثبت نام شورای نگهبان از ۲۷ اردیبهشت ماه، بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و پرونده داوطلبان این دوره از انتخابات را کنکاش و بررسی خواهد کرد.

سیاست داخلی ۱۰ نامزد خوش‌شانس انتخابات چه کسانی هستند؟

سوت آغاز رسمی رقابت‌های ریاست جمهوری سیزدهم ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز زده شد و شخصیت‌های سیاسی اجرایی و حزبی با حضور در وزارت کشور برای این دور از رقابت‌ها نام نویسی کردند تا پس از بررسی‌های شورای نگهبان مشخص شود، چه کسانی شانس رقابت در انتخابات برای ریاست جمهوری سیزدهم را پیدا خواهند کرد.

از روز‌های گذشته اخبار ضد و نقیضی در خصوص تایید و یا عدم احراز برخی کاندیدا‌ها به گوش رسیده که شورای نگهبان اعلام کرده، تمامی این حرف و سخن ها، گمانه زنی است و تاکنون هیچ نتیجه‌ای را چه رسمی و چه غیر رسمی اعلام نکرده است؛ هرچند جلسه عصر امروز شورا تا حدود زیادی مشخص خواهد کرد چه کسانی شرایط تایید صلاحیت را خواهند داشت و می‌توانند در انتخابات به عنوان کاندیدا حاضر باشند.

۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور برای مسئولیت ریاست جمهوری اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که از این بین فقط نزدیک به ۵۰ نفر از آنان شخصیت‌های مطرح سیاسی حزبی و اجرایی بودند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، شورای نگهبان از ۲۷ اردیبهشت ماه، بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و پرونده داوطلبان این دوره از انتخابات را مورد کنکاش و بررسی قرار خواهد داد.

تا امروز نتایج بررسی صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی در شورای نگهبان هنوز نهایی نشده است، اما با توجه به سوابق و تجربیات افرادی که ثبت نام کرده اند، به نظر می‌رسد افرادی نظیر آقایان سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، اسحاق جهانگیری، حسین دهقان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، عزت الله ضرغامی، محمد شریعتمداری و عبد الناصر همتی ۱۰ گزینه‌ای باشند که می‌توانند در نهایت از فیلتر شورای نگهبان بگذرند و به مرحله بعد راه یابند.

هرچند در خصوص ۲ یا ۳ نفر از این افراد هنوز به قطعیت نمی‌توان گفت که احراز صلاحیت خواهند شد یا خیر؟ اما همان گونه که در انتخابات‌های گذشته نیز مرسوم بوده، به نظر می‌رسد دو تا سه نفر از اسامی نامزد‌هایی که شرح نام آن‌ها رفت، از دور رقابت‌ها کنار بروند و انتخابات با ۷ یا ۸ نفر از نامزد‌های احراز صلاحیت شده برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار شود که چهره‌های مطرح سیاسی همچون سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، حسین دهقان، عبدالناصر همتی، مسعود پزشکیان، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی رفسنجانی، رستم قاسمی، سعید محمد، امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عزت الله ضرغامی، زهرا شجاعی، علی مطهری و چند تن از چهره‌های سیاسی دیگر برای این دوره از انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرده اند.

کارشناسان و برخی از رسانه‌ها معتقدند، بسیاری از نامزد‌هایی که در این دوره از انتخابات نام نویسی کرده اند، نامزد‌های پوششی خواهند بود و در نهایت به نفع نامزد اصلی جریان سیاسی خود کنار خواهند رفت؛ بنابراین، آرایش سیاسی انتخابات سیزدهم در ایستگاه‌های پایانی خود دیدنی خواهد بود.

 

منبع: تابناک
  • مجتبی عسکری. از روستای دورودگاه بوشهر ارسالی در

    متاسفم برای طراحی این سوال.. خوشبخترین و بهترین وپرطرفدارترین کاندیدا دکتر احمدین ژادهچرا اسمشو نیاوردزد... ههههههه چقده خ نده دارید واقعااااااا.. رو چه اصلی این س وال را طراحی کردید.. البته فکر طراح خوب بوده من میدانم.. شاید ان فکری که تو ذهنم ن است تو ذهنش باشد وخدا که همینجورم باشه .. ولی بهترین وبهترین وعالیترین چه بخواه ید چه نخواهید دکتر احمدی نژاده

ارسال نظر