|
کدخبر: 169512

محسن رضایی دست از سر انتخابات بر نمی دارد

محسن رضایی در زمره کاندیداهای با پیشینه نظامی قرار می‌گیرد. طیفی که به نظر می‌رسد خرداد امسال نقش پررنگی در انتخابات۱۴۰۰ خواهند داشت.

سیاست داخلی محسن رضایی دست از سر انتخابات بر نمی دارد

البته این اولین‌بار نیست که محسن رضایی وارد این بزرگ‌ترین کارزار سیاسی جمهوری اسلامی می‌شود و خود را درمعرض رای مردم قرار می‌دهد.محسن رضایی یک بار سال ۷۸ برای انتخابات دوره ششم مجلس کاندیدا شد که رای نیاورد. در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با شعار «دولت عشق» اعلام آمادگی کرد. در رقابت سال ۸۴ حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد باعث شد که او شانس اندکی برای خود قائل شود و درنهایت ۲ روز مانده به برگزاری انتخابات کنار کشید. با این حال رضایی در انتخابات سال ۸۸ و برای دوره دهم ریاست‌جمهوری نیز با شعار «دولت ائتلافی» به میدان آمد. او هم مانند دو کاندیدای دیگر ابتدا به آرایش معترض بود اما از ادامه اعتراض خودداری کرد. رضایی سال ۹۲ نیز با ۵ کاندیدای دیگر رقابت کرد و اندکی بیش از ۳ میلیون رای آورد و سال ۹۶ نیز زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او شنیده می‌شد که درنهایت منجر به نیامدن رضایی شد.

رضایی با اینکه خود را دست‌کم سه بار در معرض رای مردم قرار داده و دو بار عزم حضور کرده و موفق به کسب رای مردم نشده اما همچنان معتقد است که کلید حل مشکلات اقتصاد کشور در دست اوست. رضایی دیروز پس از اعلام کاندیداتوری تاکید کرد که به صحنه آمده تا «گفتمان شبکه نفوذ» را خنثی کند،جلوی «سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان» بایستد و با «آنانی که رویه دروغ‌پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند و با دوگانه‌سازی کنسرت و آزادی‌های اجتماعی درمقابل دیوار و سلب آزادی‌های مردم و سراب آرامش آسایش دیپلماسی ذلت و تسلیم در مقابل مقاومت و میدان به تحریف افکار عمومی می‌پردازند» مبارزه کند

. او که «دولت نهضت ملی برای آبادانی ایران و مبارزه با فساد و شبکه نفوذ» را شعار خود اعلام کرده، گفته است: «زمانی که شبکه نفوذ، ساختار دولت را به فساد و جاسوسی و مزدوری و اشرافی‌گری آلوده کرده است، وظیفه من به عنوان یک سرباز حضور در میدان و بسیج نیروهای وطن‌دوست و جوان‌های انقلابی است.»

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر