|
کدخبر: 167509

یکی از ۵وزیر اصلی در هدفمندی یارانه ها اعلام کاندیداتوری کرد

وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم گفت: داوطلب ریاست جمهوری باید متناسب با این جایگاه رفیع، شناخت و تجربه داشته و در قوه مجریه کار کرده باشد.

سیاست داخلی یکی از ۵وزیر اصلی در هدفمندی یارانه ها اعلام کاندیداتوری کرد

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی احمدی نژاد و یکی از پنج وزیر اصلی در طرح هدفمندی یارانه ها در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه شد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدید گفت: مقام معظم رهبری بر برگزاری انتخابات پرشور تأکید کردند و برای این مسئله اولویت قائل شدند، معیارهایی را هم معرفی فرمودند. در عین حال جایگاه قوه مجریه هم در قانون اساسی مشخص است که نسبت به سایر قوا از جایگاه پرقدرت و تأثیرگذاری‌تری برخوردارست.

وی افزود: بنابراین افراد باید متناسب با این جایگاه رفیع، شناخت و تجربه داشته و در این قوه کار کرده باشند و با عمق وظایف ریاست جمهوری آشنا باشند تا بتوانند هماهنگی های چند وجهی در کارها که در حیطه مسئولیت های رئیس دولت است به وجود بیاورند که لازمه آن داشتن تجربه کار در این قوه است.

وزیرکشاورزی احمدی نژاد ادامه داد: قوه قضائیه در دو سال اخیر یک تجربه قوی در این زمینه داشت و برای نخستین بار فردی در رأس این قوه منصوب شد که از درون قوه قضائیه بود و در تمامی سلیقه ها مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به اهمیت قوه مجریه باید این تجربه موفق را به این قوه هم تعمیم دهیم و بگذاریم افراد صاحب تجربه و شناخت کافی که در عین حال برنامه دارند وارد شوند.

 خلیلیان تصریح کرد: معتقدم بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب باید این اجازه داده شود که وزرای موفق و بدون حاشیه که با معیارهای قانون اساسی و نظام مطابقت دارند به صحنه بیایند تا کشور را از مشکلات و مسائلی که ناشی از ناکارآمدی دولت آقای روحانی است نجات دهیم. تجربیاتی در دولت های نهم و دهم داشتیم و بسیار موفق بوده، مردم هم می توانند عملکرد دو دولت را با یکدیگر مقایسه کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود فرمودند شما نیروهای صاحب تجربه و توانمند هستید، این تجربه را در صحنه نگهدارید؛ بنابراین برآیند ارزیابی‌هایم براین قرار گرفت که بتوانم در این مسیر کمک کنم. امیدوارم جمع بندی به این سمت حرکت کند و در انتخاباتی که مردم در آن حداکثر مشارکت را داشته باشند، نقشی ایفا کنم و اگر نظرشان بر این قرار گرفت خدمتی به کشور داشته باشم.

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی فرد مناسبی است
    چون تجربه دارد و اقتصاددان است

ارسال نظر