|
کدخبر: 159879

روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی به عیددیدنی بروند

روحانی گفت: . مسوولان و صدا و سیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک و بدون روبوسی و دست دادن باشد چون اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می‌شوند.

سیاست داخلی روحانی: مردم با ماسک و بدون روبوسی به عیددیدنی بروند

روحانی ضمن تشکر از کادر درمان، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه کسانی که مسئولیت نظارت را در بخش‌های مختلف داشتند، گفت: از اواخر بهمن سال قبل تا امروز این زحمات باز هم سال آینده هم پیش روی ما است و امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

رییس جمهور از وزیر کشور هم تشکر کرد و افزود: ایشان هم مخصوصاً از زمانی که مسئولیت قرارگاه را به عهده گرفتند به طور مداوم مسئله را دنبال می‌کردند و کمک کردند.

روحانی ادامه داد: از همه کادر درمان هم تشکر می‌کنم که واقعاً فداکاری کردند و با جان، مهارت، تجربه و دانش‌شان از مردم دفاع کردند. مدافعین سلامت دایره‌شان خیلی وسیع‌تر از پزشک و پرستار است و از همه آنها تشکر می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با درود به روان پاک شهدای مدافع سلامت، گفت: از تولیدگران و اصناف هم تشکر می‌کنم که تولید حتی  یک روز تعطیل نشد، همه روزها کارخانه‌های بزرگ و عظیم، کارگاه‌های  کوچک که پروتکل‌ها را به‌خوبی مراعات کردند، تعداد مبتلا شده به بیماری در مراکز تولید ما بسیار کم بود. برخی جاها انگشت شمار بود و بسیاری از مراکز تولید بزرگ الحمدالله به خاطر همه دقت‌ها و مراعاتی که انجام دادند فوتی نداشتند.

روحانی با اشاره به فشاری که در یکسال اخیر به اصناف وارد شد، گفت: ما روزهایی را در گذشته تعطیل کردیم اما الان فضا، فضای بهتری است و کسب و کار رونق دارد و امیدواریم بعد هم اینچنین باشد. اصناف در کل سال مشکلات فراوانی را تحمل کردند و انصافا خوب همراهی و کمک کردند.

روحانی افزود: صدا و سیما هم از جاهایی است که از روز اول پای کار بود، صدا و سیما به خوبی مصوبات را تبیین و خطرات را گوشزد کردند. نکاتی که برای مردم مهم بوده بازگو و بیان و مصاحبه کردند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های رسانه ملی در راستای مقابله با کرونا یادآور شد: ایام نوروز برای ما ایام خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می‌شود. دید و بازدید و مسافرت‌ها هم تحرک بیشتری خواهد داشت بنابراین به همان نسبت باید مراقبت‌ها بالا برود. مسوولان و صدا و سیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک و بدون روبوسی و دست دادن باشد چون اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می‌شوند.

روحانی گفت: هنوز به یک نقطه اطمینان بخش نرسیدیم. اگر چند ماه دیگر واکسن‌ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن زمان می‌توانیم بگوییم این مراعات‌ها مقداری کم شود خیلی خطر ندارد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر