|
کدخبر: 122100

با افزایش آمار کرونا در خوزستان رخ داد

هشدار کرونایی به آموزش و پرورش

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا اظهار کرد: متاسفانه روند بیماری کرونا مجددا رو به افزایش است و این افزایش به دلیل عدم مراقبت بوده است.

سلامت هشدار کرونایی به آموزش و پرورش

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۲ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا اظهار کرد: متاسفانه روند بیماری کرونا مجددا رو به افزایش است و این افزایش به دلیل عدم مراقبت بوده است.

 وی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده، ۷.۵ درصد بیماران بستری خوزستانی به مسافرت رفته‌اند و بیش از ۲۰ درصد بیماران نیز در تجمعات شرکت کرده بودند.

شریعتی با بیان اینکه برگزاری یا شرکت در هر نوع تجمع، زنگ خطری است؛ تصریح کرد: باید مجددا بررسی‌ها و کنترل انجام و از وسایل خودمراقبتی استفاده شود. تاکید می‌شود که مردم در تجمعات شرکت نکنند یا با استفاده از وسایل خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل خودمراقبتی در خوزستان ۵۵ تا ۶۰ درصد است در حالی که در برخی استان‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد است.

شریعتی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز گفت: آموزش و پرورش در خصوص وضعیت مدارس اهتمام بیشتری به خرج دهد و مراقبت کنند؛ نباید وضعیت اینگونه باشد و هفته آینده مجددا وضعیت مدارس را رصد می‌کنم.

وی بیان کرد: حضور در مدارس اجباری نیست اما خانواده‌هایی که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و فضای کافی دارند باید اتاقی را به عنوان کلاس و مختص آموزش در نظر بگیرند تا دانش‌آموزان به طور جدی درس بخوانند و دچار عقب‌ماندگی نشوند. باید فضای خانه در وقت کلاس به نحوی باشد که دانش‌آموز در آرامش کامل به درس توجه کند.

استاندار خوزستان گفت: معلمان نیز باید مانند کادر درمان به جد ورود داشته باشند. به دلیل اینکه آموزش‌ها مجازی است و امکان انتقال مفاهیم در این روش، سخت‌تر است؛ معلمان باید با مطالعه و اهتمام جدی‌تری تدریس کنند.

شریعتی با تاکید بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با آموزش و پرورش، افزود: فرمانداران باید به صورت سرزده وضعیت مدارس را رصد و تجمعات را مدیریت کنند و با هر کسی که در تناقض با تصمیمات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا اقدام می‌کند، برخورد شود.

منبع: ایسنا
  • شیعه ارسالی در

    جناب شریعتی شما فقط سعی کن به فکر اب اشامیدن مردم باشی

    • ایرانی ارسالی در

      جناب شریعتی همگان معلمو نصیحت و امرونهی میکنند دیگه نوبت به تو نمیرسه تو به فکر آب و صف سیلندر و غیره خوزستان باش

  • سیما ارسالی در

    بایکسال تعطیلی مدرسه هیچ اتفاق خاصی نمیف ته چرا باجون بچه ها بازی میکنید حضوری خط رداره غیر حضوری هم چیزی یاد نمیگیره لطفا به بچه‌ها رحم کنید پسر من دوم ابتدایی ه ست پارسال که اول بودازوقتی که مجازی شدچی زی یادنگرفت امسال هم مثل اون نمیخوام بچه ام باپایه ضعیف به کلاس بالاتربره لطفا ی کسال تعطیل کنیدسلامتی بچه ها ازهمه چی مه متره 😢😢😢

    • ناشناس ارسالی در

      اگه کرونا در کودکان زیاد شود کشور ما جوا ب گوی یک چنين فاجعه‌ای نیست و باید منتظر از دست دادن کودکانم باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    اگر کرونا بیفته تو کودکان کشور ما یک همچ ین فاجعه‌ای را نمیتونه جمع کنه

ارسال نظر