|
کدخبر: 117150

سازمان جهانی بهداشت ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ایران تحویل داد

سازمان جهانی بهداشت ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ارزش ۳ میلیون دلار را برای تجهیز بیمارستانهای کشور به وزارت بهداشت تحویل داد.

سلامت سازمان جهانی بهداشت ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ایران تحویل داد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به همه‌گیری کووید-۱۹، تعداد ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.

 کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: «این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید-۱۹ مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها، به ارزش حدود ۳ میلیون دلار، با کمک مالی کشورهای ژاپن و کویت خریداری شده و ما از کمک آنان قدردانی می‌کنیم. 

هومن نریمانی، معاون طرح و برنامه هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص، خاطر نشان کرد: این ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور توزیع خواهند شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید-۱۹ را تامین خواهند کرد و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم. وزارت بهداشت به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد. 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها