|
کدخبر: 106631

احتمال مرگ کودکان بر اثر کرونا چقدر است؟

ابتلا کودکان به بیماری کرونا کمتر از یک درصد و مرگ ناشی از این بیماری در آنها نادر است.

سلامت احتمال مرگ کودکان بر اثر کرونا چقدر است؟

براساس نتایج یک تحقیق بین المللی در اروپا، مرگ بر اثر کووید ۱۹ در کودکان بسیار نادر است و تنها در موارد زیر یک درصد، اتفاق می‌افتد، زیرا این بیماری در بدن کودکان به شکلی خفیف ظاهر می‌شود.

۸۲ مرکز بهداشتی در این تحقیق که در اروپا انجام گرفت و نخستین تحقیق از کودکان و نوجوانان (سه روزه تا کمتر از ۱۸ سال)‌ است مشارکت کردند. نتیجه این تحقیق در مجله علمی «د لانست چایلد اند ادولنست هلث The Lancet Child & Adolescent Health» منتشر شد.

کارشناسانی از انگلیس‌، اتریش و اسپانیا در این تحقیق مشارکت داشتند. این تحقیق نشان می‌دهد که از نزدیک به ۶۰۰ کودک زیر ۱۸ سال که به کرونا آلوده شدند، فقط یک چهارم از آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند. این در حالی است که براساس این تحقیق، در بین افراد بالغ شمار کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند بسیار زیاد است.

از بین ۵۸۲ بیماری که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند و تست کرونا آن‌ها مثبت بود‌، فقط چهار نفر جان باختند که همگی بیش از ۱۰ سال داشتند و دو نفر از آن‌ها از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند. درصد بسیار کمی از این افراد (هشت درصد) به شکل سختی مبتلا شدند و به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند. بیش از ۹۰ کودک (تقریبا ۱۶ درصد) هیچ علامتی نداشتند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها