|
کدخبر: 315684

مهاجرت/پزشکان/نظام پزشکی

مهاجرت پزشکان برای ما یعنی خسارت/ سرمایه مادی ما پزشکان هستند

دکتر محمد رئیس زاده گفت: نظام پزشکی مشهد و جامعه پزشکی خراسان رضوی یکی از جوامع بسیار توانمند و باکیفیت پزشکی ما است.

سلامت مهاجرت پزشکان برای ما یعنی خسارت/ سرمایه مادی ما پزشکان هستند

دکتر رئیس زاده درباره مهاجرت پزشکان گفت: مهاجرت قبلا در همه اقشار جامعه وجود داشته است، در جامعه پزشکی نیز وجود داشته و خواهد بود. چیزی که باعث نگرانی شده این است که فردی بنا به دلایل زیادی نمی خواهد مهاجرت کند اما به دلیل نبود شرایط کاری مجبور به مهاجرت می شود. این یک ضرر برای ما است و باید سعی کنیم جلوی این موضوع را بگیریم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: مورد اخیر قصد مهاجرت جراح قلب اطفال بود که سرمایه‌ای برای کشور است. ایشان در دوران کرونا بالغ بر ۶۰ عمل جراحی قلب اطفال موفق را انجام دادند که از این حیث رتبه اول دنیا را به دست آوردند رساند. چنین سرمایه‌ای از هر سرمایه مادی و لجستیکی دیگری مهم‌تر بوده و نگه‌داشت این سرمایه‌گذاری در کشور کار بسیار بزرگی است. ما با ایشان صحبت داشتیم و شنیدیم دیشب نامه‌ای نوشتند و منصرف شدند که خیر بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: ماندن هر کدام از این سرمایه‌ها در کشور نوید بزرگی برای مردم است که می‌توانند از خدمات این افراد استفاده کنند. ما اخبار و آمار دقیقی در خصوص مهاجرت و سیر و شتاب آن را به مسئولان اعلام کردیم، تصمیماتی نیز گرفته و جلساتی به دستور رئیس‌جمهور برگزار شده است که امیدواریم نتایج آن جلسات ملموس، عینی و واقعی شده و جلوی این پدیده گرفته شود.

رئیس‌زاده گفت: من از اینکه اعداد و ارقام برای مهاجرت پزشکان را اعلام کنم ابا دارم؛ زیرا سواستفاده می‌شود. اما خروج حتی یک نفر از اعضای جامعه پزشکی برای ما خسران است؛ زیرا به آن‌ها نیاز داریم. همچنین نیروهای ما بسیار کیفی هستند. به این دو دلیل خروج حتی یکی از پزشکان هم برای ما خسران است. باید شرایطی فراهم کنیم که پزشکان ما در کشور ماندگار شوند.

 

منبع: نظام پزشکی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها