|
کدخبر: 310536

کمبود این ویتامین داستان ساز شد!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات مکمل‌یاری آهن و ویتامن D در مدارس، گفت: متاسفانه کمبود ویتامین D در کشور همانند دنیا شایع است و به نظر می‌رسد که عوامل متعددی در این زمینه نقش دارد.

سلامت کمبود این ویتامین داستان ساز شد!

دکتر احمد اسمعیل‌زاده درخصوص مکمل‌یاری آهن و ویتامن D در مدارس، گفت: این برنامه از سالیان قبل اجرایی شده بود که با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس به وقفه خورد، اما از سال قبل مجددا از سر گرفته شد و امسال هم تمام تاکید ما در مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام کامل این برنامه است.

به گفته وی، مکمل آهن در مدارس دخترانه و مکمل‌یاری ویتامین D باید در تمام مدارس با قدرت و قوت از ابتدای سال آموزشی جاری اجرایی شود.

وی درباه پروتکل ارائه مکمل ویتامین D و قرص آهن به دانش‌آموزان، ‌ توضیح داد: در مورد مکمل آهن در مدارس دخترانه می‌بایست هر هفته یک قرص آهن ارائه شود که طبق مطالعات سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است که همین یک مکمل در هر هفته کارایی مصرف هر روزِ قرص آهن را دارد و به همان اندازه می‌تواند در پیشگیری از کم‌خونی ایفای نقش کند.

وی افزود: در خصوص مکمل ویتامین D که برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال انجام می‌شود هر ماه یک مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به دانش‌آموزان می‌دهیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: البته با وجود این برنامه در مدارس و برنامه مکمل‌یاری در شبکه بهداشتی و همچنین خرید مکمل ویتامین D توسط خود مردم از داروخانه‌ها، باز هم متاسفانه کمبود ویتامین D در کشور مانند دنیا شایع است و به نظر می‌رسد که عوامل متعددی در کمبود ویتامین D در کشور نقش دارد که از محققان کشور تقاضا می‌کنیم تا تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند تا مشخص شود علت شیوع بالای کمبود ویتامین D در کشور با وجود اینکه ایران کشوری ۴ فصل و آفتاب‌خیز است، ‌ چیست؟

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها