|
کدخبر: 305443

حمایت هلال احمر ایران در عراق برای زائران اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از یک میلیون زائر تحت درمان قرار گرفتند و افرادی که شرایط انتقال آنها به کشور مساعد بود، بلافاصله برای درمان پزشکی بیشتر به کشور منتقل شدند.

سلامت حمایت هلال احمر ایران در عراق برای زائران اربعین

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای ماه صفر، ۴ هزار پزشک، پرستار امدادگران و نجاتگران که همگی داوطلب هستند در کشور عراق جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر شدند.

وی افزود: از نقاط صفر مرزی تا شهر نجف هر ۱۰۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات مستقر کردیم.

کولیوند گفت: در شهر نجف سه بیمارستان عراقی و یک بیمارستان مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است به نام بیمارستان امام علی وجود دارد که خدمات درمانی در این بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و تعداد قابل توجهی درمانگاه سطح ۲ و ۳ نیز در نجف راه اندازی شد.

وی بیان داشت: در مسیر نجف تا کربلا ۲۷ پایگاه سلامت و چهار بیمارستان ۳ بیمارستان عراقی و یک سازه بیمارستان سیار مربوط به بنیاد احسان از بنیاد برکت، تحت نظر جمعیت هلال احمر خدمات رسانی می‌کنند.

کولیوند بیان داشت: گروه‌های طبیب سیار که حدود ۱۶۰۰ نفر ثبت نام کردند برای خدمت رسانی در مسیر راهپیمایی، کوله پشتی‌هایشان داروها و مواد لازم دارد و همراه کاروان‌ها راهپیمایی می‌کنند که در هر ۶۰ عمود یک پایگاه مستقر شده است.

وی افزود: ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعداد قابل توجهی هم خودروهای نجات و فرماندهی و به اندازه کافی دارو و تجهیزات هم ارسال شده است.

کولیوند گفت: ۲۷۰ پایگاه سلامت سطح ۳ که با کمک گروه‌های مردمی است، خدمات درمانی و امدادی خود را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: بالغ بر یک میلیون نفر تحت درمان قرار گرفتند و افرادی که شرایط انتقال آنها به کشور مساعد بود، بلافاصله برای درمان پزشکی بیشتر به کشور منتقل شدند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها