|
کدخبر: 302919

بی توجهی دولت به کمبود دارویی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح جزئیات نشست کمیسیون با موضوع بررسی راهکارهای مدیریت بحران دارو در کشور پرداخت.

سلامت بی توجهی دولت به کمبود دارویی

سلمان اسحاقی، با عنوان این مطلب که نشست روز گذشته (۱۶ مرداد ۱۴۰۲) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور فعالان صنعت، رئیس سازمان غذا و دارو، مسئولان وزارت صمت، گمرک، سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی برگزار شد، گفت: کمیسیون بهداشت سه گزارش نظارتی در مورد بحران دارویی و ملزومات پزشکی را در صحن علنی مجلس قرائت کرد و در نشست دیروز هم مشخص شد که وزارت بهداشت و اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به تکالیف خود عمل نکردند.

وی افزود: بنابراین مقرر شد بر اساس ماده ۲۳۴، گزارش ترک فعل دستگاه‌ها به صحن علنی مجلس ارائه و با موافقت نمایندگان، متخلفان به قوه قضائیه معرفی شوند.

اسحاقی ادامه داد: متأسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی اختصاص نیافت و تولیدکنندگان داخلی در مورد قیمت گذاری و تخصیص ارز با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: پس از بحث و گفتگوهای صورت گرفته رئیس کمیسیون بهداشت تاکید کرد که رئیس جمهور باید نسبت به تشکیل فرماندهی واحد در دولت برای مقابله با بحران دارویی اقدام کند تا به دنبال بی توجهی نسبت به این موضوع در آینده با مرگ و میرهایی در پی کمبود دارو در کشور مواجه نشویم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: کمیسیون به دفعات موضوع بحران دارویی را به دولت گوشزد کرده اما توجه چندانی به این موضوع نشده و نتیجه این بی توجهی، کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور است و تداوم این بی توجهی‌ها، افزایش مرگ و میرها را در پی خواهد داشت.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها