|
کدخبر: 301774

بهترین نوشیدنی هایی که برای کاهش وزن مناسب هستند

سلامت بهترین نوشیدنی هایی که برای کاهش وزن مناسب هستند

روش‌های زندگی و رژیم‌های غذایی گاهی می‌توانند به سلامت ما ضرر برسانند. یکی از بهترین روش های آسان و سریع برای کاهش وزن، استفاده از نوشیدنی‌های مختلف است که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. برخی نوشیدنی ها مانند انواع چای و قهوه‌ها با استفاده از روش‌های مختلف مانند بالا بردن سوخت و سوز بدن می‌توانند باعث کاهش وزن شوند.

استفاده از نوشیدنی های مختلف برای کاهش وزن یکی از سالمترین روش‌ها می‌باشد که توسط بسیاری از متخصص های کاهش وزن توصیه شده است. در این مقاله لیستی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن معرفی کرده‌ایم که شما می‌توانید در حین لذت بردن از این نوشیدنی‌ها، به وزن دلخواه خود نیز برسید!

چای سبز

نوشیدنی۱

چای سبز یک نوشیدنی بسیار سالم برای بدن می‌باشد که تحقیقات نشان داده این نوشیدنی در کاهش وزن بسیار موثر است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامین های مختلف می‌باشد که دارای خواص زیادی برای بدن است.

چای ماچا نوعی از چای سبز به حساب می‌آید که ارزش چربی سوزی بیشتری نسبت به چای سبز معمولی دارد. مصرف 3 گرم چای ماچا در طول روز میتواند نتیجه خارق‌العاده چربی سوزی را به شما بدهد. علاوه بر آن، چای ماچا دارای مقداری کافئین نیز می‌باشد که باعث افزایش انرژی و تقویت عملکرد بدن شما می‌شود که ترکیب آن با خاصیت چربی سوزی این چای، باعث به وجود آمدن نتایج خوبی برای کاهش وزن شما می‌شود.

قهوه

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافئینی است که به عنوان یک نوشیدنی برای کاهش وزن استفاده می‌شود. قهوه با استفاده از کافئین که یک محرک برای سوخت و سوز بدن می‌باشد می‌تواند وزن شما را کاهش و روند کاهش وزن شما را تا حدی ثابت نگه دارد.

چای ماسالا

چای ماسالا یکی از بهترین و موثر ترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است که دارای خواص بسیار زیادی برای بدن نیز می‌باشد. ترکیبات موجود در این چای میتواند باعث افزیش متابولیسم بدن شود و در نتیجه باعث چربی سوزی شود.

آب

شاید مشاهده این نوشیدنی ساده دراین لیست شما را متعجب کرده باشد اما اشتباه نکنید! آب یکی از سالم‌ترین و بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است که نه تنها به کاهش وزن بلکه به بسیاری دیگر از موارد مربوط به سلامت بدن شما کمک می‌کند. مصرف آب قبل از غذا می‌تواند کمک بزرگی به کالری سوزی کند و هضم غذا را برای شما آسان‌تر کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف 500 میلی لیتر آب قبل از مصرف غذا های کم کالری، تا 44% کاهش وزن را در مدت 12 هفته بهبود می‌بخشد.

سرکه سیب و لاغری

سرکه سیب دارای نوع خاصی اسید به نام اسید استیک است که باعث کاهش وزن می‌شود. این محرک اسیدی می‌تواند انسولین خون را پایین آورده، سوخت و سوز بدن را افزایش داده، اشتهای شما را کاهش داده، و چربی‌های شما را بسوزاند. تحقیقات نشان داده که اسید استیک می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری و از انباشته شدن چربی در ناحیه شکم و پهلو جلوگیری کند.

سرکه سیب می‌تواند احساس گرسنگی را شبیه سازی کند که باعث می‌شود اشتهای شما کمتر شده و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید. دقت داشته باشید که مصرف نوشیدنی های اسیدی مثل سرکه سیب می‌تواند باعث پوسیدگی دندان ها شود، به همین دلیل بلافاصله با آب دهان خود را بشویید.

چای زنجبیل

نوشیدنی۲

زنجبیل یک ادویه گیاهی می‌باشد که برای درمان موارد بسیاری مثل حالت تهوع و سرماخوردگی مورد استفاده است. همچنین تحقیقات مختلف ثابت کرده است که زنجبیل دارای قابلیت کاهش وزن نیز می‌باشد و علاوه بر آن، چای زنجبیل میتواند اشتهای شما را نیز کاهش دهد.

یکی از بهترین روش‌های مصرف چای زنجبیل، مصرف آن همراه با صبحانه است. ترکیب 2 گرم زنجبیل با چای در هنگام صبح، میتواند به شما احساس سیر بودن القا کند و تا ساعت ها احساس گرسنگی را از شما دور کند.

نوشیدنی‌های پروتئینی

نوشیدنی‌های پروتئینی میتوانند گرسنگی را رفع رفع کنند، اشتهای شما را کاهش دهند، و احساس سیری را به شما القا کند که همه این موارد در هنگام تلاش برای کاهش وزن مهم هستند. پودرهای پروتئینی یکی از قابل دسترس‌ترین نوع نوشیدنی پروتئینی می‌باشد که برندهای مختلفی از آنها موجود می‌باشد که با طعم های مختلف عرضه می‌شوند.

تحقیقات نشان داده افرادی که به مدت 23 هفته مقدار 56 گرم پروتئین وی در روز مصرف کرده‌اند به کاهش وزن چشمگیری رسیده اند. این در صورتی بوده که مقدار کالری مصرفی آنها عادی بوده و تحت هیچگونه رژیم خاصی نبوده‌اند.

نوشیدنی‌های گیاهی

این صحیح است که نوشیدنی‌های میوه ای خواص افزایش وزن را دارند، اما نوشیدنی‌های گیاهی کاملا خواصی برعکس نوشیدنی میوه‌ای دارند و برای کاهش وزن گزینه های مناسبی هستند. مصرف نوشیدنی‌های گیاهی کم نمک و ترکیب آنها با رژیم های غذایی کم کالری میتواند نتایج فوق العاده‌ای را به شما ارائه دهد. به علاوه، مصرف نوشیدنی‌های گیاهی باعث کاهش مصرف کاری بیش از حد می‌شود که یکی از مهمترین قدم ها برای کاهش وزن می‌باشد.

علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، این نوع نوشیدنی‌ها دارای مقدار بسیار زیادی فیبر است که برای سلامتی مفید می‌باشند و میتوانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوشیدن در طول روز باشند.

کلام آخر

این نوشیدنی‌ها میتوانند با افزایش متابولیسم بدن شما و کاهش اشتها به کاهش وزن شما کمک بزرگی کنند. علاوه بر آن مصرف این نوشیدنی‌ها میتواند مقدار کالری مصرفی شما را کنترل و به حداقل ممکن برساند که سالم‌ترین روش برای لاغری به شمار میرود. در این مقاله به تمامی زاویه‌های مصرف انواع نوشیدنی‌ها برای لاغری اشاره شد تا شما بتوانید تصمیم خود را به درستی بگیرید.

به یاد داشته باشید که شما میتوانید برای کنترل وزن خود، نوشابه‌های قندی را با آب میوه های طبیعی جایگزین کنید تا بتوانید به راحتی وزن خود را کنترل و در نهایت وزن خود را کاهش دهید!

 

نویسنده: امیرحسین نظری

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها