|
کدخبر: 300728

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع این ویروس

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد که نیمی از مردم جهان در معرض خطر آلودگی به ویروس تب دنگی قرار دارند که از طریق پشه‌ها منتقل می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد که نیمی از مردم جهان در معرض خطر آلودگی به ویروس تب دنگی قرار دارند که از طریق پشه‌ها منتقل می‌شود.
 
رامان والایودهان رئیس واحد بیماری‌های حاره‌ای سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد این سازمان شاهد افزایش هشت برابری موارد ابتلا به تب دنگی در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ بوده است.
 
همین منبع افزود حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون مورد از ابتلا به تب دنگی سالانه گزارش می‌شود، موضوعی که «نیمی از جمعیت جهان را در حدود ۱۲۹ کشور در معرض خطر ابتلا به ویروس دنگی قرار می‌دهد».
 
والایودهان افزود تعداد موارد ابتلا به این ویروس طی ۲۲ سال گذشته از ۵۰۰ هزار مورد به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافته است.
 
با این حال، وی خاطر نشان کرد تعداد واقعی آلودگی به این ویروس ممکن است بسیار بیشتر باشد، زیرا سازمان جهانی بهداشت در سال‌های اخیر آمار دقیق تری دریافت کرده است.
 
وی افزود برآورد می‌کنیم که مرگ و میر ناشی از تب دنگی بین چهل هزار تا هفتاد هزار مورد در سال متغیر است، رقمی که کمتر از یک درصد موارد ابتلا را در بیشتر کشور‌ها تشکیل می‌دهد.
 
وی گفت تب دنگی یک بیماری مزمن است و عمدتا یک عفونت ویروسی است که از طریق نیش حشرات از یک نفر به نفر دیگر منتقل می‌شود و در ۸۰ درصد موارد بدون علامت است.
 
تنها یک واکسن برای این بیماری در بازار موجود است به نام «سانوفی پاستور» و در حدود ۲۰ کشور مجوز استفاده دارد.
 
برای ایمنی در برابر این بیماری به تزریق سه دوز واکسن آن نیاز است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها