|
کدخبر: 293546 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

این داروهای گیاهی میلیونی به فروش می روند!

داروهای گیاهی شاید به ظاهر بسیار دم دستی و ساده به نظر برسند اما در برخی موارد هم ارزش میلیونی دارند و هم گزینه جذابی برای صادرات هستند. در این گزارش به معرفی چند داروی گیاهی گران پرداختیم.

سلامت این داروهای گیاهی میلیونی به فروش می روند!

هر وقت اسمی از گیاهان دارویی به گوش‌مان می‌خورد این تصور در ذهن‌مان تداعی می‌شود که روش درمان از طریق داروهای گیاهی، کاملا ایمن و کم خطر است. حتی این تصور وجود دارد که درمان با گیاهان دارویی ارزان‌تر تمام می‌شود اما با گشت وگذاری در بین سایت‌های فروش گیاهی اینترنتی با قیمت‌های عجیب و غریبی روبرو می‌شویم. به مناسب روز جهانی گیاهان دارویی به بررسی چند داروی گیاهی گران قیمت پرداختیم.

گیاه گران قیمت آنغوره ۱۲ سال یک بار رشد می‌کند

برخی گیاهان دارویی اول به دلیل کمیاب بودن آن و دوم به دلیل تاثیرگذاری درمانی آن بر بدن با قیمت‌های گرانی خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال گیاه دارویی آنغوره سفید در یکی از سایت‌های خرید و فروش به قیمت ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان به فروش گذاشته شده است. این قیمت برای هر کیلو گیاه آنغوره و جدیدترین قیمت آن است. مجوز برداشت قانونی ۳۳۰۰ کیلو از گیاه دارویی آنغوره صادر شده است اما به دلیل قیمت بالای آن اصلا بعید نیست که به صورت قاچاق و غیراصولی نیز برداشت نشود. برداشت‌های غیراصولی عموما باعث می‌شود که محیط زیست این گیاه آسیب دیده و در نوبت بعدی دچار اختلال در رشد شده و حتی دیگر سبز نشود! جالب است بدانید که کشت گیاه آنغوره حدودا ۱۲ سال طول می‌کشد.

آنغوزه

قیمت بالای قارچ وارداتی شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی دیگر از داروهای گیاهی گران سایت‌های فروش است. این قارچ در وزن ۱ کیلوگرمی و به گفته فروشنده کاملا خارجی است و به قیمت ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رود. این قارچ روی درختان سخت چوب که در حال از بین رفتن هستند، رشد می‌کند. خواستگاه اصلی این گیاه در کشور ژاپن است و در کشورمان نیز پرورش داده می‌شود. از این گیاه در جهت تقویت سیستم ایمنی و خواص ضد سرطانی آن بیشتر استفاده می‌شود.

قارچ-شیتاکه

جینسینگ برای درمان کم خونی و اختلالات خواب

جینسینگ نیز در دسته داروهای گیاهی گران است که در یکی از سایت‌های فروش هر ۱ کیلوگرم آن به قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. این گیاه ارزش دارویی و درمانی زیادی دارد و حتی در برخی از کشورهای آسیایی از آن به عنوان غذا هم استفاده می‌شود. درمان کم خونی، درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله خواص دارویی این گیاه است.

جینسینگ

«خون سیاوش» درمان کننده زخم معده است

گیاه دارویی دیگری به اسم «خون سیاوش» در طب سنتی معروف است که آن را هم می‌توانیم در دسته داروهای گیاهی گران قرار دهیم. یک بسته ۱ کیلوگرمی از داروی گیاهی «خون سیاوش» را در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی به قیمت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته اند. این گیاه اغلب برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر خواص آن می‌توان به کم کردن حرارت کبد و روده‌ها، بند آمدن خون و التیام زخم و درمان اسهال خونی و صفراوی اشاره کرد. دلیل نام‌گذاری این گیاه به دلیل این است که درخت این گیاه عصاره قرمز رنگی دارد.

خون-سیاوش

گیاه گل گاو زبان در دسته داروهای گران

گل گاو زبان یکی دیگر از گیاهان پر طرفدار در قسمت مصارف دارویی است. دارویی که از قدیم الایام کارایی داشته است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد. قیمت این گیاه با توجه به کیفیت گیاه و شرکت سازنده آن در حجم‌های مختلف عرضه قیمت‌های متفاوتی دارد اما در مجموع این گیاه را نیز می‌توان در دسته داروهای گیاهی گران قیمت قرار داد. در یکی از آگهی‌های فروش گل گاو زبان در حجم ۲۵ گرم به قیمت ۵۷۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. لازم به ذکر است که این دارو یکی از معروف‌ترین گیاه‌ها برای درمان افسردگی و کاهش اضطراب به شمار می‌رود.

گل-گاوزبان

کلام آخر

تصور اشتباه این است که مصرف داروی گیاهی نیازی به تجویز پزشک ندارد و با توجه به مشکلی که بیمار دارد می‌توان بدون محدودیت از آن استفاده کرد اما حقیقت چیز دیگری است. داروهای گیاهی هم عوارض خاص خود را دارند و باید با مشورت پزشک مورد مصرف قرار بگیرد. حتی در برخی موارد امکان تداخل دارویی بین داروهای گیاهی نیز وجود دارد. بنابراین درباره نوع گیاه دارویی مصرفی و میزان مصرف آن باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها