|
کدخبر: 291292

هشدار جدی درباره شیوع سویه جدید کرونا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه شناسایی سویه XBB۱.۵ و BQ۱ باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور شده است، ویژگی‌های این دو سویه را تشریح کرد.

شهنام عرشی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: از اواسط دی‌ماه سال گذشته که سویه‌های جدید از نوع اومیکرون در کشور شناسایی شدند زیرسویه‌های BQ۱ و XBB شیوع پیدا کرد که افزایش موارد را شاهد بودیم و از این افزایش موارد به عنوان آغاز موج هشتم کرونا یاد شد.

وی افزود: یک ماه پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا، این آمار در کشور کاهش یافت اما اکنون با شناسایی زیرسویه XBB۱.۵ مجدداً شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم و از سوی دیگر افزایش مسافرت‌ها و دیدوبازدیدها باعث افزایش موارد کرونا در کشور شد که منجر به دو رقمی شدن موارد مرگ و میر و افزایش حدوداً ۵۰۰ نفری تعداد افراد بستری شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر دو سویه  BQ۱ و XBB۱.۵  در حال گردش در کشور هستند.

عرشی گفت: این سویه‌ها ۶ ماه قبل در آمریکا شناسایی و باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا دراین کشور شد و در آلمان و فرانسه نیز افزایش موارد کرونا به دلیل این زیرسویه اومیکرون بود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی این دو زیرسویه این است که قدرت سرایت زیادی دارند اما در اکثر موارد ابتلا، علائم خفیفی ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها