|
کدخبر: 277472

شیوع بی سابقه آنفلوانزا در این کشور

با ورود فصل سرما شمار افرادی که در ایالات متحده به علت ویروس آنفلوانزا بستری شده اند در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است و دوره شیوع این بیماری امسال ۶ هفته زودتر از دروه های مشابه سال های قبل آغاز شده است.

بر اساس برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تاکنون حداقل ۸۸۰ هزار مورد ابتلای بیماری آنفلوانزای تایید شده ، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر بستری شدند و ۳۶۰ نفر درگذشتند.

فصل آنفلوانزا در آمریکا معمولاً بین اکتبر و مه است و در دسامبر و ژانویه به اوج خود می رسد، اما امسال حداقل شش هفته زودتر با بیماری های شدیدتر وارد منازل شهروندان آمریکا شده است.

براساس آمارها، بستری شدن در بیمارستان در تمام گروه های سنی در حال افزایش است، اما بالاترین میزان بستری شدن در بیمارستان ها در میان بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر و کودکان ۴ سال و کمتر بوده است.

تا کنون بالاترین میزان فعالیت آنفلوانزا در ایالت های جنوب شرقی و جنوب مرکزی از تگزاس تا جورجیا بوده است و شیوع این ویروس شروع به حرکت به سمت سواحل اقیانوس اطلس می کند.

آنفلوانزا در دو سال گذشته به دلیل اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی که مردم در برابر ویروس کووید ۱۹ انجام می داده اند مشکل جدی نبوده است. اما با ورود به فصل سرما و کاهش مراقبت ها و محدودیت های اجتماعی شیوع ویروس آنفلوانزا سرعت بیشتری گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر