|
کدخبر: 298284

نگاهی اجمالی به حجاب در عمان

حجاب بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ سنتی مسلمانان در عمان است. مردم عمان حجاب را نوعی حیا و تقوای دینی می دانند.

سبک زندگی نگاهی اجمالی به حجاب در عمان

حجاب بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ سنتی مسلمانان در عمان است. مردم عمان حجاب را نوعی حیا و تقوای دینی می دانند.

به طور معمول، زنان در سراسر عمان برای پوشاندن مو، گردن و سینه از حجاب استفاده می کنند. لباس و پوشش با حجاب نشان دهنده ایمان و عنصر مهم فرهنگ و هویت برای بسیاری از زنان و دختران در عمان است.

حجاب در عمان برای گردشگران خارجی و مهاجرین آزاد است و این افراد ملزم به رعایت پوشش به سبک مسلمانان نیستند.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به عمان  را دارید، باید بدانید با وجود اینکه امروزه در عمان آزادی های متعددی از جمله آزادی تشکل، حق مذهب، آزادی رفت و آمد و حق حریم خصوصی برای شهروندان و بازدیدکنندگان در دسترس است اما همچنان آزادی پوشش منوط به شرایط خاصی است و در برخی از مکان ها مانند مساجد، سواحل و... قوانین خاصی دارد.

اهمیت فرهنگی حجاب در عمان

حجاب در عمان ریشه فرهنگی و مذهبی دارد و برای بسیاری از زنان نوعی بیان است؛ به این معنی که نشان دهنده احترام به دین و تعهد به پوششی است که دین و مذهب تعیین کرده است.

همچنین به عنوان یادآوری برای زندگی بر اساس آموزه های اسلام و پذیرفتن نقش مادر، دختر و همسر در فرهنگ سنتی عمانی عمل می کند.

بررسی سبک های مختلف حجاب در عمان

قبل از هرچیز باید بدانید که حجاب یک پوشش مشخص برای همه نیست بلکه سبک های حجاب در فرهنگ های مختلف متفاوت است.

در عمان، حجاب های سنتی معمولاً شامل رنگ های تیره، مشکی، قهوه ای یا مایل به قرمز است و از نظر طول و پارچه متفاوت است. اکثر بانوان میان سال و مسن در عمان از سبک های سنتی حجاب استفاده می کنند.

علاوه بر نوع سنتی آن، انواع مختلفی از حجاب در عمان وجود دارد، از جمله حجاب های رنگارنگ و طرح دار که به "حجاب های مد روز" معروف هستند. این گرایش ‌های مدرن همچنین شامل حجاب‌ های سبک و بادی و حجاب‌ های حبابی است که مخصوص فصل تابستان ساخته شده‌ اند و بسیار مورد استقبال بانوان جوان در این کشور قرار گرفته اند.

حجاب-در-عمان1

در عمان چگونه لباس بپوشیم؟

همانطور که اشاره شد، دولت عمان قوانینی را مبنی بر اجباری بودن حجاب در عمان برای گردشگران و افراد خارجی تعیین نکرده است؛ اما با این وجود عمان کشوری مسلمان با فرهنگی سنتی بوده و رعایتی برخی از حدود پوشش در این کشور نشان دهنده احترام به شهروندان آن می باشد.

به طور مثال در عمان بهتر است شانه ها و پاهای خود را تا زانو بپوشانید؛ همچنین مشخص بودن لباس زیر در این کشور نوعی بی احترامی به مردم آن تلقی می شود.

از آنجایی که هنگام سفر به عمان باید تا حدودی پوشش را رعایت کنید بهتر است از لباس های رنگ روشن و با الیاف طبیعی استفاده کنید.

حمایت از جنبش حجاب در سراسر جهان

حجاب در عمان بخشی از یک جنبش بزرگ مسلمانان در سراسر جهان است که هدف آن ترویج و حفظ حجاب به عنوان یک ارزش دینی است.

این جنبش شامل چندین سازمان در نقاط مختلف جهان می شود که منابع آموزشی در مورد حجاب و طراحی های مدرن برای ارتقای حجاب و توانمندسازی زنان با حجاب را ارائه می دهند.

حجاب-در-عمان2

بزرگداشت حجاب در عمان

حجاب بخشی مهمی از فرهنگ مسلمانان در عمان است و ریشه عمیقی در باورهای مذهبی و فرهنگی دارد. حجاب در عمان نوعی تواضع و احترام دینی فرهنگی است.

همچنین حجاب برای مسلمانان به نمادی از همبستگی تبدیل شده است و فرهنگ ها، مذاهب و کشورهای زیادی در سراسر جهان آن را جشن می گیرند. اهمیت حجاب در عمان را نمی توان نادیده گرفت و این واقعیت که سبک پوشش با حجاب همچنان بخشی مهم و بزرگی از مد و فرهنگ در این منطقه است باید مورد احترام قرار گیرد.

پیشنهاد می شود از کارشناسان قصران گروپ  برای انجام مراحل مهاجرتی، سفر و یا دریافت ویزای عمان کمک بگیرید تا انجام این فرایند برایتان آسان تر شده و از دردسرهای احتمالی جلوگیری شود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها