|
کدخبر: 277059

ماردین کالا: مهم ترین نکاتی که در خرید یخچال باید رعایت کنیم

قطعا همه ما یخچال را اساسی ترین کالای هر خانه می دانیم. اما برای انتخاب این کالای اساسی، همیشه با چالش های زیادی مواجه هستیم.

قطعا همه ما یخچال را اساسی ترین کالای هر خانه می دانیم. اما برای انتخاب این کالای اساسی، همیشه با چالش های زیادی مواجه هستیم. اینکه اصلا چه برند یخچالی بهتر است. چه سایزی باید داشته باشد، مصرف انرژی آن چه میزانی باید باشد و ده ها سوال دیگر که اغلب برای پاسخ دادن به آن ها با مشکل مواجه می شویم.

در هر صورت، یخچال بر خلاف کالاهایی مانند تلویزیون یا لباسشویی، کالایی است که به صورت 24 ساعته در حال کار است و با توجه به هزینه های نسبتاً بالایی که دارد، مهم است یخچالی انتخاب کنیم که دوام و کیفیت بالایی داشته باشد و در کنار همه این ها، زیبا، شیک و مدرن باشد. در این مقاله، می خواهیم مهم ترین ویژگی هایی که قبل از خرید یخچال باید در نظر بگیرید تا انتخاب راحت تری داشته باشید را به شما معرفی می کنیم. در پایان هم به شما بهترین راهکار برای انتخاب مناسب ترین یخچال را معرفی می کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

ماردین-کالا-۱

قیمت و هزینه ای که باید پرداخت کنید

احتمالاً اولین و مهم ترین موضوعی که در نظر داریم، هزینه و قیمت یخچالی است که می خواهیم خرید کنیم. در هر صورت، بودجه مشخص کردن برای خرید یخچال، تا حدود زیادی گزینه های بی شمار ما را محدود خواهد کرد و می توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

ضمن این که باید توجه داشته باشیم که بالا بودن قیمت یک یخچال، به معنای بهتر بودن آن نیست. مسئله مهم این است که باید جوانب مختلفی از یخچال را در کنار هم بگذاریم و بررسی کنیم که آیا این هزینه برای ما ارزش دارد یا نه. مسئله دیگر، این که شاید شما پول بیشتری را برای خرید یک یخچال کنار بگذارید، اما توجه داشته باشید که یخچال کالایی نیست که هر روز بخواهید خریداری کنید. بنا بر این، منطقی است که هزینه بیشتری هم بکنید تا مطمئن شوید یخچال شما کیفیت بالایی دارد و قرار است سال های زیادی برای شما کار بکند.

میزان مصرف انرژی یخچال

مسئله بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید، میزان مصرف انرژی یخچال شما است. با توجه به این که یخچال به صورت شبانه روزی فعال و به برق متصل است، می تواند هزینه برق زیادی را به خصوص در دراز مدت روی قبض شما اضافه کند.

بنا بر این باید توجه داشته باشید که یخچال شما کم مصرف باشد. به عنوان مثال، یخچال هایی با درجه مصرف انرژی A++ بهترین گزینه هستند و یخچال هایی با درجه B+ به دلیل مصرف بالایی که دارند، توصیه نمی شوند.

برند، مدل و سال ساخت یخچال

یخچال های متنوعی در دنیا وجود دارند که شدیدا با هم در رقابت هستند. یخچال سامسونگ، ال جی و بوش جزو مطرح ترین مدل های یخچال در دنیا هستند. شاید تهیه این برندها هزینه بالاتری داشته باشد، اما در نظر بگیرید که این ها جواب خودشان را در بازار های جهانی پس داده اند و نسبت به برند های نوظهور، قابل اعتماد تر هستند.

اندازه و ظرفیت یخچال

توجه به اندازه و ظرفیت یخچال هم گزینه مهم و تعیین کننده ای در انتخاب یخچال است. در هر صورت، باید در نظر بگیرید که یخچال های دو قلو شاید برای هر خانه ای مناسب نباشند و فضای آشپزخانه شما برای آن کافی نباشد. همچنین باید در نظر بگیرید که به صورت کلی چه میزان مواد غذایی را معمولا می خواهید در آن ذخیره کنید.

آیا خانواده پر مصرف و پر رفت و آمدی دارید و لازم است حجم بالایی از مواد غذایی را نگهداری کنید یا معمولا مواد غذایی را در حجم کم تهیه و مصرف می کنید.

ماردین-کالا-2

شکل ظاهری و طراحی یخچال

یخچال ها به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین المان آشپزخانه، اولین نظر ها را به خود جلب می کنند. بنا بر این، اگه به دنبال داشتن یک آشپزخانه شیک و مدرن هستید، باید به ظاهر، رنگ، اندازه، جنس و نوع بدنه یخچال خودتان اهمیت بدهید و مطمئن شوید که با سایر لوازم خانه شما هماهنگی دارد.

امکانات یخچال را در نظر بگیرید

یخچال های امکانات جانبی متنوعی دارند. به عنوان مثال، برخی از یخچال ها مجهز به دستگاه های تولید یخ و آبسردکن هستند. برخی هم پنل های تنظیم لمسی دارند. همچنین امکاناتی متنوعی در داخل بعضی از یخچال ها وجود دارد برای حفظ بوی مطبوع مواد غذایی. در هر صورت، باید تعیین کنید که داشتن هر کدام از این امکانات، چه میزانی برای شما اولویت دارد. اگر نیازی به یخ ساز یا آب سردکن ندارید، پس یخچالی نخرید که این امکانات را دارا باشد و ناچار باشید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

خدمات پس از فروش و گارانتی

گارانتی و خدمات پس از فروشی که دریافت می کنید هم اهمیت بالایی دارد. شرکت های گرانتی کننده معمولا کمپرسور های یخچال ها را از 5 الی 10 سال ضمانت می کنند. البته به شرطی که از نمایندگی های معتبر گارانتی بخواهید که برای نصب آن کارشناس بفرستند و گارانتی شما مورد تاییدشان قرار بگیرد.

ماردین-کالا-3

از کجا باخیال راحت یخچال مورد نظرمان را خریداری کنیم؟

تا اینجای مطلب امروز، به شما مهم ترین عواملی که در خرید یخچال باید در نظر داشته باشید را توضیح دادیم. اگر قصد خرید مطمئن یخچال های برند را داشتید یا کنجکاو بودید تا از قیمت باقی مدل‌ها هم باخبر باشید، به سایت فروشگاه اینترنتی ماردین کالا سری بزنید تا مظنه بازار دست‌تان بیاید.

ماردین کالا یکی از به‌روزترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که با ارائه کالاهای متنوع تجربه‌ لذت‌بخش یک خرید اینترنتی را برای مشتریانش فراهم می‌آورد. ارسال سریع، ضمانت قیمت، بهترین کیفیت و تضمین اورجینال بودن کالا چهار اصل اولیه‌ای است که ماردین کالا به آن پایبند است و در حق مشتریانش رعایت می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها