|
کدخبر: 272748

خواص شیره انگور

سبک زندگی خواص شیره انگور

خواص شیره انگور در درمان اکثر بیماری ها بسیار موثر است. شیره انگور سرشار از ویتامین می باشد. مصرف شیره انگور سبب افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین مصرف آن در  پیشگیری از سرطان تاثیرگذار است. با مصرف شیره انگور می توانید سلامت پوست و موی خود را تامین کنید. در ادامه شما را با خاصیت های مختلف شیره انگور بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خواص شیره انگور در درمان بیماری ها

شیره انگور سرشار از ویتامین های A، C، B، فسفر، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. می توان گفت شیره انگور یک مولتی ویتامین طبیعی به حساب می آید. شیره انگور خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از اینرو مصرف آن سبب افزایش گلبول های سفید خون می شود. این امر ایمنی بدن را افزایش می دهد.

از دیگر خواص شیره انگور افزایش انرژی بدن است. زیرا شیره انگور سرشار از کالری، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد. از طرفی شیره انگور دارای قند طبیعی است. قند طبیعی خیلی سریع در بدن حل شده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. یکی دیگر از خواص شیره انگور رقیق کردن خون می باشد. زیرا شیره انگور دارای ماده معدنی پتاسیم است. پتاسیم مانع از ایجاد آمبولی و رگ های واریسی می شود. از طرفی رقیق شدن خون از حمله قلبی جلوگیری می کند.

شیره انگور حاوی ویتامین B12 و آهن است. به همین دلیل نقش بسزایی در افزایش سطح گلبول قرمز و خون سازی دارد. مصرف شیره انگور  برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار موثر است. مصرف یک الی دو قاشق غذا خوری شیره انگور آهن بدن را تامین خواهد کرد.

از دیگر خواص شیره انگور پیشگیری از سرطان و کاهش اثر شیمی درمانی است. آنتی اکسیدان موجود در شیره انگور از سرطانی شدن سلول های بدن جلوگیری می کند. زیرا مانع از تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود. شیره انگور به دلیل خاصیت ضد التهابی در درمان عفونت و التهاب بسیار موثر است. از اینرو مصرف شیره انگور اثرات شیمی درمانی را کاهش خواهد داد.

خواص شیره انگور در بارداری

بارداری یکی از دوره های دشوار زندگی است که خانم هایی که آن را تجربه کرده اند به خوبی بر این موضوع واقف هستند. مصرف غذاهای سالم و ارزشمند در این دوران به خانم ها کمک می کند تا با وضعیت بهتری از بارداری روبرو شده و وضع حمل راحت تری داشته باشند. اما اگر به سراغ مصرف غذاهای ناسالم و بی ارزش بروند، سلامت خود و جنینشان را به خطر می اندازند. حال یکی از محصولاتی که مصرف آن در دوره حساس بارداری به شدت پیشنهاد می شود؛ شیره انگور است. آیا از خواص شیره انگور در بارداری، چیزی می دانید؟ اگر پاسختان منفی است، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را دنبال کنید تا با خواص شیره انگور بیشتر آشنا شوید.

دیگر خواص مفید این نوع شیره

شیره انگور سرشار از منیزیم است. منیزیم موجود در شیره انگور سبب متعادل شدن کلسیم موجود در رگ های عصبی و خونی می شود. از اینرو مصرف شیره انگور سبب آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو خواهد شد. مصرف شیره انگور در درمان افسردگی بسیار موثر است.

از دیگر خواص شیره انگور تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر می باشد. قند طبیعی و ویتامین های ضروری شیره انگور سبب افزایش تقویت سلول های مغزی می شوند. طبع شیره انگور گرم است. از اینرو مصرف آن سبب بهبود عملکرد سلول های مغزی می شود. با مصرف شیره انگور می توان از پیری مغز جلوگیری کرد.

از خواص شیره انگور می توان به بهبود عملکرد گوارش اشاره کرد. مصرف شیره انگور سبب پاکسازی معده و روده می شود. همچنین شیره انگور در دفع اوره از بدن موثر است. بازکنندگی مجاری کبد از دیگر خواص مفید شیره انگور به حساب می آید. مصرف شیره انگور به همراه سرکه مانع از ایجاد انسداد مجاری کبد خواهد شد.

شیره انگور خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی در ناحیه حلق دارد. از اینرو قرقره کردن آن در فصل زمستان جهت بهبود التهاب حلق و سرفه بسیار مفید خواهد بود. شیره انگور از کالری بالایی برخوردار است. مصرف شیره انگور برای افراد لاغر و کم بنیه بسیار مفید خواهد بود. همچنین مصرف شیره انگور برای چاقی صورت مفید است. برای چاقی صورت می توان شیره انگور را به همراه شیر یا شیر برنج استفاده کرد.

معرفی خواص شیره انگور برای پوست و مو

یکی از دلایلی که ما خرید شیره انگور و مصرف آن را توصیه می کنیم خواص شیره انگور برای پوست است که می توان به ترمیم بافت های آسیب دیده پوست اشاره کرد. همچنین شیره انگور مانع از پیری پوست می شود. شیره انگور با افزایش تولید گلبول های قرمز خون تاثیر بسزایی در خوش رنگی و سرخی پوست دارد. بهتر است بدانید که مصرف شیره انگور سبب محافظت پوست در برابر نور خورشید می شود.

شیره انگور خاصیت ضد التهابی دارد. از اینرو شیره انگور سبب التیام ورم های ایجاد شده در بدن در اثر ضربه می شود. شیره انگور به عنوان ماسک جهت از بین بردن لک و چین و چروک های پوست کاربرد دارد. مصرف شیره انگور سبب می شود تا پوستی صاف و بدون لکه داشته باشید. همچنین شیره انگور مانع از افتادگی پوست می شود.

از دیگر خواص شیره انگور سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو است. زیرا شیره انگور حاوی لینولئیک اسید می باشد. همچنین ویتامین E و آنتی اکسیدان  موجود در شیره انگور مشکلات مو را کاهش می دهند. شیره انگور به دلیل دارا بودن آهن و ویتامین B12 جریان خون را در سر افزایش داده و سبب شادابی موهای شما می شود. با مصرف شیره انگور می توانید از پوست و مویی سالم و زیبا بهره مند شوید. پوست و مو سالم تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارند. از اینرو باید به مو و پوست خود بیشتر اهمیت دهید.

منبع مقاله: وب سایت سویدا

https://soveyda-co.ir/12062/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها