|
کدخبر: 256372

شی باتر چیست؟ ۸ خواص شی باتر برای پوست و مو

روغن های گیاهی همیشه با تنوع زیادی که دارند، توانسته اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. شی باتر به عنوان یکی از ترکیبات بسیار مغذی پوست به شمار می رود که از درخت خاصی به نام شی تهیه می شود. این ماده مانند کره چرب بوده و غلظت مشابه با خامه دارد. امروزه، با توجه به خواص شی باتر این ماده مغذی در بسیاری از شامپوها و کرم ها به کار می رود.

همچنین، مصرف شی باتر به صورت موضعی و به صورت روزانه در صورتی که افراد به استفاده از روغن های گیاهی علاقه مند باشند، خواص زیادی برای پوست خواهد داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با خواص شی باتر برای پوست و مو بیشتر صحبت کنیم.

شی باتر چیست؟

شی باتر مانند روغن های گیاهی می باشد که از درخت خاصی به نام درخت قلم یا درخت شی به تولید می رسد. این ماده به رنگ سفید بوده و دارای غلظت مشابه با ماست و خامه می باشد. شی باتر برای پوست و مو خواص بسیار زیادی دارد. همین موضوع باعث شده است که این ماده در اکثر شامپوها و همچنین، کرم های مرطوب کننده یافت شود.

یکی از خواص شی باتر این است که برای همه نوع پوستی مناسب است. حتی افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط می باشند، می توانند از شی باتر برای کاهش چربی پوست خودشان استفاده کنند. به همین خاطر، مصرف شی باتر برای هر نوع پوستی مفید است و باعث بروز مشکل نخواهد شد.

خواص شی باتر

خواص شی باتر برای پوست

شی باتر به عنوان یک ماده مغذی برای پوست به شمار می رود که بافت خاصی مانند کره دارد. به همین خاطر به راحتی بر روی پوست پخش می شود و می تواند خواص زیادی را به همراه داشته باشد. شی باتر به عنوان یک ماده مغذی در بسیاری از کرم های مرطوب کننده، آبرسان، ترمیم کننده و ... وجود دارد. از جمله خواصی که می توان برای این ماده به شمار آورد، شامل موارد زیر می باشند.

مرطوب کننده و آبرسان پوست

یکی از بهترین و مهم ترین خواص شی باتر این است که می تواند باعث رطوبت رسانی به پوست شود. در واقع، شی باتر به عنوان یک ماده مغذی رطوبت پوست را تامین کرده و از بروز خشکی بیش از حد در پوست جلوگیری می کند.

یکی از مزیت های بارز و خواص شی باتر این است که باعث چرب شدن پوست نمی شود. به همین خاطر شی باتر را می توان برای مرطوب کردن انواع پوست ها از جمله پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و ... مورد استفاده قرار داد.

کاهش جوش های پوستی با خاصیت ضد التهابی

یکی دیگر از خواص شی باتر این است که دارای خاصیت ضد التهابی فوق العاده خوبی می باشد. افرادی که مستعد جوش های پوستی می باشند، می توانند با مصرف شی باتر احتمال بروز جوش را در پوست خودشان کاهش دهند.

خاصیت ضد التهابی شی باتر باعث می شود که جوش های پوستی ایجاد شده نیز تا حد زیادی درمان شوند و بهبود پیدا کنند.

خاصیت آنتی اکسیدانی شی باتر و جوانی پوستپ

شی باتر چیست؟

شی باتر به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن شناخته می شود که خواص زیادی برای پوست دارد. آنتی اکسیدان ها می توانند از پوست محافظت کنند و مانع از پیری زودرس پوست شوند. جلوگیری از تخریب سلول های پوستی با استفاده از شی باتر غیر ممکن نیست.

یکی دیگر از خواص شی باتر این است که دارای ویتامین ای که یک آنتی اکسیدانی قوی می باشد، است. این آنتی اکسیدان ضمن محافظت از پوست در مقابل نور خورشید، باعث جوانی پوست شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

کاهش لک های پوستی با شی باتر

یکی از خواص شی باتر برای پوست این است که باعث کاهش لک های پوستی می شود. افرادی که در اثر جوش های مختلف، با لک های پوستی مواجه شده اند، می توانند از شی باتر برای محو کردن این لک ها استفاده کنند. برای خرید شی باتر اصل میتوانید به https://bekrina.com/product/shea-butter مراجعه کنید.

کاهش خارش پوستی با مصرف شی باتر

خارش پوست در اثر خشک شدن پوست رخ می دهد. شی باتر با مرطوب کردن پوست، مانع از خشکی پوست شده و از خارش پوست نیز جلوگیری می کند. حتی در صورتی که افراد در اثر بیماری های التهابی پوست با مشکل خارش پوست مواجه شوند، باز هم شی باتر به کمک آن ها می آید و می تواند باعث تسکین خارش و درد پوست شود.

مناسب برای ماساژ نوزادان

به دلیل محتوای بالای اسید های چرب این کره و سبک بودن آن، برای ماساژ نوزادان و کودکان مناسب می باشد. استفاده از آن بعد از استحمام به درمان جوش های ریز روی بدن نوزاد کمک می کند.

خواص شی باتر برای مو

خواص شی باتر برای موها

شی باتر به عنوان یک ماده مغذی مفید برای موها به شمار می رود. این ماده مغذی در بسیاری از شامپوها و نرم کننده های مو به کار رفته است و به همین خاطر، خواص زیادی برای مو دارد. از جمله خواص شی باتر برای موها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرطوب کردن موها بدون چرب کردن آن ها

یکی از مهم ترین خواص شی باتر برای موها این است که می تواند با مرطوب کردن موها گردد. در واقع، شی باتر بدون اینکه موها را چرب کند و یا باعث ترشح چربی بیش از حد شود، موها را مرطوب می کند. بسیاری از افرادی که موهای چرب دارند، از شوینده های کنترل کننده چربی استفاده می کنند. این شوینده ها ساقه موها را خشک می کنند.

ولی شی باتر بدون اینکه پوست سر را چرب کند، باعث رطوبت رسانی به ساقه موها شده و از خشک شدن ساقه مو جلوگیری خواهد کرد.

درمان شکستگی و موخوره شدن موها

یکی از مشکلات رایج در میان موهای خشک، شکسته شدن موها و موخوره شدن آن ها است. افرادی که دارای موهای خشک می باشند، معمولا با مشکل شانه شدن موها نیز مواجه هستند. شی باتر با مرطوب کردن ساقه موها، مانع از خشک شدن آن ها می شود. از این رو مصرف شی باتر برای مو باعث می شود که موها شانه پذیری بهتری داشته باشند و همچنین، خشکی آن ها نیز کاهش پیدا کند.

شی باتر و درمان شوره سر

شوره سر دانه های سفیدی هستند که در اثر خشکی بیش از حد مو به وجود می آیند. شوره خشک از جمله شوره های رایجی است که می تواند به علت خشکی بیش از حد پوست سر رخ دهد. شی باتر با داشتن ترکیبات مغذی و مرطوب کننده پوست، نقش موثری در درمان شوره سر دارد. به همین خاطر، افراد دارای شوره سر می توانند از  شی باتر استفاده کنند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها