|
کدخبر: 218554

۹ دشمن اصلی افتادگی پوست صورتتان را بشناسید

معمولا افرادی که به سلامتی شان توجه دارند، از خوردن غذا‌های چرب یا سرخ شده خودداری می‌کنند که این مسأله‌ای عالی است؛ اما دست کشیدن کامل از برخی محصولاتی که حاوی چربی هستند، می‌تواند بر سلامت پوست اثری منفی بگذارد.

یکی از مسائلی که افراد با پا به سن گذاشتن با آن روبرو می‌شوند، افتادگی پوست است و گاهی جراحی پلاستیک می‌تواند یکی از راه حل‌ها برای این افتادگی‌ها باشد.

 

در این گزارش قصد داریم به برخی علل افتادگی پوست و بهترین راه‌های جایگزین آن بپردازیم:

۱- استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

اگر شما نیز از افرادی هستید که از گوشی هوشمند و یا تبلت بسیار استفاده می‌کنید و اخبار را از طریق اینستاگرام دنبال کرده و یا از طریق اینترنت با دوستان تان چت می‌کنید، احتمال فراوانی دارد که به مرور شاهد افتادگی پوست صورت تان باشید. طبق گفته دکتر «مروین پترسون» جراح پلاستیک، استفاده مداوم از گوشی‌های هوشمند سبب پیامد‌های دردناکی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چین و چروک صورت اشاره کرد.

۲- کنار گذاشتن کامل غذا‌های چرب

معمولا افرادی که به سلامتی شان توجه دارند، از خوردن غذا‌های چرب یا سرخ شده خودداری می‌کنند که این مسأله‌ای عالی است؛ اما دست کشیدن کامل از برخی محصولاتی که حاوی چربی هستند، می‌تواند بر سلامت پوست اثری منفی بگذارد. برخی از اسید‌های چرب مانند امگا-۳، امگا-۶ می‌توانند به حفظ انعطاف پذیری غشای سلول و نیز حفظ سیستم ایمنی بدن کمک کنند؛ همچنانکه بنا بر برخی از تحقیقات، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

۳-عدم تعادل در هورمون‌های زنانه

یکی از دلایل اصلی از بین رفتن انعطاف پذیری پوست، کمبود هرمون استروژن است. این هورمون‌های زنانه، فیبروبلاست‌های پوستی را برای تشکیل الاستین و کلاژن تحریک می‌کند که در نتیجه آن، زنانی که سطح پایینی از هرمون استروژن دارند، دچار افتادگی پوست و چین و چروک و افتادگی زودرس پوست می‌شوند.

۴- خوردن زیاد شیرینی

مقالات بسیاری در خصوص مضرات شکر وجود دارد و همانطوری که مشخص است، مصرف شکر به شکل فراوان، بر ارتجاعی بودن پوست تأثیرگذار است و می‌تواند روند پیری را از سنین پایین کلید بزند. بر اساس یکی از پژوهش‌ها، مولکول‌های گوارش نشده شکر می‌توانند کلاژن و الاستین را در پوست مهار کرده و به همین خاطر، هر زمانی که میزان شکری که مصرف می‌کنید، افزایش یابد، پوست شما دچار افتادگی بیشتری می‌شود.

۵- حمام آفتاب گرفتن

اشعه‌های فرابنفش خصوصا بخشی از آن که با نام «UAV» شناخته می‌شود، خطری برای پوست به حساب می‌آیند. این اشعه‌های خورشید به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند. لایه میانی پوست از ۷۰ درصد کلاژن تشکیل شده که تشعشعات UAV آن را از بین می‌برد.

۶- کاهش وزن زیاد

کاهش وزن ناگهانی و یا شدید بر قیافه شما به شکل منفی تأثیر می‌گذارد. ممکن است از چربی‌های اضافی رهاشده باشید؛ اما پوست اضافه (که آن چربی‌ها پیشتر در زیر آن قرار داشتند) همچنان وجود دارند؛ بنابراین در صورتی که تصمیم به آغاز رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید، باید آن را به تدریج انجام دهید.

متخصصان توصیه می‌کنند هنگام کاهش وزن به پوست صورت توجه ویژه‌ای داشته باشید و از کرم‌های سفت کننده پوست و ورزش‌های خاص استفاده کنید.

۷- دویدن

جرالد امبر، جراح پلاستیک می‌گوید دویدن، بهترین ایده برای ورزشکاران مسن نیست. ترکیب عوامل جوی نامناسب (مانند تابش خورشید و وزش باد) علاوه بر کشیدگی مداوم پوست در هنگام دویدن سبب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و در نتیجه پوست فرد دچار افتادگی می‌شود. اگرچه دویدن یک از راه‌های خوب برای کاهش وزن است، اما کاهش شدید چربی بر اثر ورزش که می‌تواند پوست را تغییر شکل دهد، می‌تواند منجر به افتادگی قابل توجه پوست شود.

۸- نگرانی در خصوص مسائل بی ارزش

نگرانی در خصوص مسائل کوچک و بی ارزش می‌تواند بر صورت ما تأثیر گذاشته و همین امر در چهره ما ظاهر شود. ابرو‌های گره کرده و یا چین خورده می‌تواند روی چهره شما تأثیر گذارد. پس از مدتی این تغییر چهره دادن یا ابرو درهم کشیدن‌ها می‌تواند به عادتی بدل شود که به راحتی نمی‌توانید از آن رها شوید.

۹- افزایش سن

عضله‌های صورت که مسئول حمایت از اسکلت صورت هستند تنها از یک طرف، به استخوان جمجمه متصل می‌شوند. این مسأله‌ای عالی است؛ چرا که ما می‌توانیم به وسیله آن احساسات خود را بیان کنیم. اما پس از مدتی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و سبب افتادگی گونه‌ها می‌شوند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر