|
کدخبر: 242730

آمار نگران کننده ایمنی این واکسن ها در برابر امیکرون

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند که محافظت واکسن‌های mRNA درهمه‌گیری سویه امیکرون به شدت کاهش یافته است.

محققان در بررسی داده‌های ملی در قطر دریافتند که عفونت قبلی SARS-CoV-۲ تنها در ۵۶ درصد مواقع در برابر ابتلای مجدد به این ویروس از نوع امیکرون محافظت می‌کند.

براساس داده‌های جدید، پاسخ ایمنی به کووید-۱۹ به محافظت در برابر عفونت مجدد کمک می‌کند، اما این محافظت در برابر سویه امیکرون ضعیف تر از آن است که در برابر انواع قبلی ویروس کرونا بود.

محققان در مجله پزشکی نیوانگلند گزارش دادند که ابتلا به کووید-۱۹،  ۹۰.۲ درصد در برابر عفونت مجدد با نوع آلفا، ۸۵.۷ درصد در برابر عفونت مجدد نوع بتا و ۹۲ درصد در برابر عفونت مجدد دلتا مؤثر بود.کارایی واکسن‌ها نیز در مواجهه با امیکرون کاهش می‌یابد. براساس داده‌های منتشر شده در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، محافظت ارائه شده  توسط واکسن‌های mRNA شرکت‌های فایزر/بیوان‌تک و مدرنا به سرعت در حال کاهش است.

محققان گزارش دادند، تجزیه  وتحلیل بیش از ۲۴۱ هزار نفر نشان داد، با غالب شدن سویه امیکرون اثربخشی واکسن‌های فایز و مدرنا تا ۶۶ درصد کاهش یافته است.

برایان دیکسون از موسسه Regenstrief و دانشگاه ایندیانا در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که ممکن است دزهای اضافی واکسن لازم باشد. ما همچنین دریافتیم افرادی که اسپانیایی تبار یا سیاه‌پوست هستند، نصف دز سوم واکسن را نسبت به افراد سفیدپوست دریافت می‌کنند، که آنها را در برابر کووید-۱۹ شدید آسیب‌پذیرتر می‌کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها