|
کدخبر: 233756

علائم دردناک امیکرون در این قسمت از بدن

تحقیقات جدید نشان می دهد با اینکه نوع جدید اومیکرون نسبت به نوع دلتا خفیف بوده و از عوارض کمتری برخوردار است اما بسیاری از بیماران بهبود یافته این نوع کووید ۱۹ پس از بهبودی از درد بدن به ویژه کمردرد و بی حالی شکایت دارند.

در حال حاضر نوع جدید و بسیار مسری اومیکرون در بسیاری از کشورها شیوع پیدا کرده و بررسی ها و تحقیقات بیشتر از عوارض این نوع جدید کووید۱۹ پرده برداری می کند.

بر این اساس درد بدن به ویژه کمردرد در بین بهبودیافتگان اومیکرون شایع شده است که دکتر هاریش چافل (Harish Chafle)، مشاور ارشد ریه و مراقبت های ویژه بیمارستان گلوبال پارل، بمبئی، به بررسی علل کمر درد در دوران نقاهت از ابتلا به اومیکرون پرداخته و آن را توضیح می دهد.

به گفته دکتر چافل ، این یک واقعیت شناخته شده است که درد عضلات معمولاً در عفونت های ویروسی دیده می شود. کووید ۱۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما ما شاهد موارد بیشتری از کمردرد با نوع اومیکرون حتی پس از بهبودی هستیم که بیماران آن را احساس می کنند.با این حال، از آنجایی که داده ‌های اومیکرون محدود و تعیین توالی ژن پرهزینه است این احتمال وجود دارد که به دلیل واسطه‌ های التهابی، این سویه بیش از هر گونه دیگر پس از بهبودی باعث درد عضلات شود.

یکی دیگر از دلایل این امر می تواند این واقعیت باشد که این نوع کرونا بیش از هر نوع دیگری بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد.

وی توصیه هایی برای افراد بهبود یافته از اومیکرون دارد. پس از بهبودی از ویروس، بهتر است بدن خود را بیش از حد، تحت فشار قرار ندهید تا از ایجاد ناراحتی بیش از حد درد عضلانی جلوگیری کنید.

برای بهبودی کامل به خود زمان بدهید. استراحت بسیار مهم است و اگر از طرفداران تناسب اندام هستید، با تمرینات سنگین ورزشی شروع نکنید بلکه در ابتدا پیاده روی های سبک داشته باشید.به گزارشsinapress، سندرم پس از کووید واقعی و مهم است که بیماران برای بازیابی بدن باید به آن توجه کنند. بدن در مرحله بهبودی به مایعات زیادی نیاز دارد پس به آن توجه کنید.

اگر درد عضلانی بیش از حد باشد، می توان از داروهای ضد التهابی یا مسکن اولیه که توسط پزشک معالج توصیه شده، برای مدت زمان ۳ تا ۵ روز استفاده کرد. انجام منظم تمرینات کششی در خانه به تسکین کمردرد در دوره پس از بهبودی کمک می کند. همچنین باید سطح ویتامین D۳ را بررسی کرده و در صورت کمبود آن از مکمل یا غذاهای حاوی D۳ استفاده کرد زیرا کمبود ویتامین D۳ یکی از دلایل شایع درد عضلانی است.

منبع: سیناپرس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها