|
کدخبر: 232764

روشی موثر برای رهایی از خستگی عصرها

در عصر بخاطر این فکر که روز تمام شده بعضی از افراد دچار پکری و خستگی می شوند که با سرگرم کردن خود توسط موزیک و کتاب و تغذیه نشاط آور قابل رفع می باشد.

وقتی که ساعت ۵ عصر فرا می رسد و روز رو به پایان است ، آیا بدن شما همان حس قبل را دارد ؟ آیا به مشکلی بر می خورید که قابل گفتن نمی باشد ؟ خستگی زیاد در اوایل عصر باعث می شود مردم سست و بی حال شوند و در مورد مسئولیت هایشان در خانه نگران باشند این مشکل باعث می شود آن ها بیشتر بخورند ، بیشتر بنوشند و تنبل شوند.

به مرور زمان این موجب می شود تا اشخاص بیشتر نگران ، سنگین تر و ناراضی تر از خوشان بگردند ،اگر چه راه هایی وجود دارد تا از این حالت جلوگیری شود و موجب می شود شما سرشار از زندگی و انرژی شوید. کسالت عصرگاهی را که ناشی از خستگی است با ۶ ترفند که شما را سالم و پر انرژی نگه می دارند ، برطرف کنید.

 خستگی های عصرگاهی

بعد از ۸ تا ۹ ساعت خواب عالی ، روز خود را با تغذیه مغزتان به وسیله ی همه گلوکزی که نیاز دارد ، شروع کنید و برای خوراکی هایی که در کل روز به شما انرژی می رسانند ، برنامه ریزی کنید. چه کسی یک کاسه پر از غلات همراه با پروتئین گیاهی را دوست ندارد ؟ این کربوهیدرات پیچیده و پروتئین گیاهی کم چرب انرژی که بدن شما نیاز دارد تا متابولیسم را افزایش دهد و در طول روز شما را شاداب نگه دارد ، فراهم می کند.

در طول روز بر روی نکات منفی و یا لیست بلند کارهایی که باید انجام دهید، تمرکز نکنید این باعث می شود تا شما آه و ناله کنید و شما را غرق در فعالیت های مخربی می کند تا از زندگی فرار کنید. بعد از یک روز طولانی و استرس آور ، اغلب افراد به حلقه مداوم منفی گرایانه می چسبند این باعث می شود زیر بار زندگی کمرتان خم شود و حس بی فایدگی به وجود می آورد.

علت خستگی عصر

برگشت از کار به خانه به این معنی نیست که روز تمام شده است. راه هایی وجود دارد که همراه با انجام فعالیت های مثبت از استراحت نیز لذت ببرید ؛ در این بخش از سلامت ۶ روش آمده است تا کارهایتان را به طور روتین بعد از یک روز طولانی و استرس آور انجام دهید:.

۱. زمانی که کفش هایتان را در می آورید و روی مبل لم می دهید در برابر میل به بازکردن پاکت چیپس و روشن کردن تلوزیون یا کامپیوتر ، مقاومت کنید.

۲. موبایل خود را در حالت بی صدا قرار دهید و بر اساس استرس های روز زندگی نکنید.

۳. مشتاقانه بر روی فعالیت های مثبت تمرکز کنید: یک کتاب بردارید ، به یک موسیقی مثبت یا کلمات تشویق کننده گوش دهید ، یا افکارتان را جمع کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید چه چیزی می توانید برای یک شام سالم و مغذی بپزید.

۴. یک چرت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای یا یک پیاده روی تند می تواند سطح آدرنالین شما را بالا ببرد و شما را بیدار کرده و خط فکری خوبی بسازد.

۵. یک شام سالم بخورید: محتوای شکر را به کمترین حد ممکن برسانید و از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید تا انرژی خود را افزایش دهید.

۶. بعداز فاصله ای مناسب پس از خوردن شام دوش آب گرم بگیرید ، شمع روشن کنید و زود بخوابید.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها