|
کدخبر: 229192

این میوه زمستانی قاتل کلسترول است

ازگیل، میوه درختی بومی آسیاست که بیش از ۳ متر ارتفاع ندارد و در زمانی که کاملا رسیده باشد، مصرف می‌شود. این میوه سرشار از ویتامین‌های B و C است و به‌خاطر فیبر بالا به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند.

ازگیل، میوه زمستانی است که خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد اما چندان شناخته ‌شده نیست. این میوه منبع غنی از فیبرهای حل‌شدنی، تانین‌ها و ترکیباتی ژله‌ای به‌نام موسیلاژ است که به عملکرد سیستم گوارش و همچنین کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. از نظر ویتامین‌ها نیز منبع غنی از ویتامین‌های C وB است. همچنین، خوردن ازگیل تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی دارد و حالت آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. 

دیگر مزیت این میوه وجود ترکیبات پکتین است که احساس سیری را افزایش می‌دهد و به‌همین دلیل برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است. البته مقدار کالری پایین آن نیز باعث می‌شود انتخاب خوبی برای این افراد باشد.

ازگیل جزء میوه‌های سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و مقدار فراوانی پتاسیم دارد. معمولا این میوه در حالتی که نسبتا نارس است، چیده می‌شود اما برای لذت از طعم و بهره‌مندی از خواص آن بهتر است در محیط خنکی و دور از رطوبت نگهداری شود تا کاملا نرم شود. 

منبع: سلامت

ارسال نظر