|
کدخبر: 210630

تزریق واکسن آنفولانزا برای این افراد ضروری است

نتایج یک سری مطالعه نشان می‌دهد، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی که واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند، با کاهش خطر ابتلا به حوادث خطرناک قلبی و عروقی روبه‌رو هستند.

نتایج این مطالعات که توسط محققان دانشگاه «متدیست هوستون» انجام شد، نشان می دهد، افرادی که علیه آنفلوآنزا واکسینه شده بودند نسبت به کسانی که این واکسن را دریافت نکرده بودند، ۳۷ درصد کمتر احتمال داشت در بیمارستان بستری شوند و احتمال بستری شدن آنها در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان (آی.سی.یو)، ۸۲ درصد کمتر بود. 

«پریانکا بوگرا» پزشک و متخصص داخلی در هوستون متدیست، در بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می رسد جوانان آمریکایی که شرایط پرخطری دارند، نسبت به همتایان قدیمی خود، به تزریق  واکسن آنفلوآنزا اهمیت کمتری می دهند. این موضوع بسیار خطرناک است؛ زیرا افراد مبتلا به بیماری های قلبی چه به سن بازنشستگی رسیده باشند و چه نرسیده باشند، به ویژه در معرض ابتلا به عوارض قلبی ناشی از آنفلوآنزا قرار دارند.

بر اساس نتایج این مطالعه، میزان واکسیناسیون افراد مبتلا به بیماری قلبی زیر ۶۵ سال در آمریکا کمتر از ۵۰ درصد است؛ این در حالی است که این میزان برای افراد مسن تر مبتلا به بیماری قلبی ۸۰ درصد است. نتایج این مطالعه نشان می دهد خطر ابتلا به حمله قلبی یک هفته پس از ابتلا به عفونت آنفلوآنزا، بیشتر از هر زمان دیگری در سال است.

محققان در یک مطالعه اطلاعات حدود ۳۳۶ هزار فرد را که به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کردند. از این تعداد ۱۱.۵ درصد آنها یک حادثه جدی قلبی و عروقی را تجربه کرده بودند. در یک مطالعه دیگر حدود ۹۰ هزار فرد مبتلا به آنفلوآنزا، نیز به همین میزان حادثه قلبی و عروقی مبتلا شده بودند، به طوری که حدود ۱۱.۷ درصد از آنها یک حادثه جدی قلبی و عروقی داشتند.

نتایج مطالعه سوم نشان داد که از هر هشت نفری که به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده بودند یک نفر به یک حادثه قلبی و عروقی مبتلا شده بود؛ بطوری که ۳۱ درصد در بخش مراقبت های ویژه  بیمارستان بستری شدند و هفت درصد از آنها جان خود را از دست دادند. 

نتایج مطالعه دیگری نشان داد: افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده بودند، ۳۷ درصد کمتر احتمال داشت در بیمارستان بستری شوند و نیاز آنها به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نیز ۸۲ درصد کمتر بود. همچنین افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده بودند و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شده بودند نسبت به افرادی که این واکسن را دریافت نکرده بودند، چهار روز کمتر در این بخش از بیمارستان ماندند.

از سوی دیگر افرادی که واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده بودند و به این بیماری مبتلا شدند، کمتر احتمال داشت یک حادثه قلبی و عروقی را تجربه کنند. 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر