|
کدخبر: 175349

با فواید شگفت انگیز آب نارگیل آشنا شوید

آب نارگیل چیزی کمتر از شهد نیست و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای مقابله با گرمای تابستان است زیرا ضمن تامین انرژی فوری برای بدن به حفظ تعادل الکترولیت ها نیز کمک می کند. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن کالری کم برای علاقه مندان به کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است. آب نارگیل دارای آنزیم ها و مواد معدنی طبیعی مانند پتاسیم است که آن را به یک نوشیدنی فوق العاده سالم تبدیل می کند.

در اینجا چند مزیت برای نوشیدن آب نارگیل و زمان مناسب برای مصرف آن آورده شده است.

آب نارگیل سرشار از مواد مغذی

نارگیل حاوی ۹۴ درصد آب و چربی بسیار کمی است. ۲۵۰ میلی لیتر آب نارگیل حاوی:

کربوهیدرات ۹ گرم

فیبر ۳ گرم

پروتئین ۲ گرم

ویتامین C ۱۰ درصد مقدار مورد نیاز روزنه

منیزیم ۱۵ درصد مقدار مورد نیاز روزانه

منگنز ۱۷درصد مقدار مورد نیاز روزانه

پتاسیم ۱۷ درصد مقدار مورد نیاز روزانه

سدیم ۱۱ درصد مقدار مورد نیاز روزانه

کلسیم ۶ درصد مقدار مورد نیاز روزانه

آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدان است

هنگامی که رادیکال های آزاد زیادی در بدن وجود دارد سطح استرس اکسیداتیو افزایش می یابد که می تواند به سلول ها آسیب برساند و خطر بیماری ها را افزایش دهد. تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان داده است آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را اصلاح می کند تا دیگر مضر نباشند. مطالعه دیگری نشان داد موش های دارای آسیب کبدی در مقایسه با موش هایی که به هیچ وجه درمانی دریافت نکردند هنگام درمان با آب نارگیل بهبود استرس اکسیداتیو را نشان دادند. به علاوه، مصرف آب نارگیل باعث کاهش فشار خون، تری گلیسیرید و سطح انسولین در موش های تحت درمان با آن شد.

آب نارگیل در برابر دیابت سودمند است

مطالعات نشان داده است آب نارگیل سطح قند خون را کاهش می دهد. مطالعه ای روی موش ها نشان داد موش هایی که به آنها آب نارگیل داده می شود سطح هموگلوبین ای وان سی کمتری دارند و این نشان دهنده کنترل خوب قند خون در طولانی مدت است. مطالعات دیگر نشان داده است تامین آب نارگیل به موش های مبتلا به دیابت باعث بهبود سطح قند خون و کاهش استرس اکسیداتیو می شود. با این حال، برای تایید یافته ها مطالعات بیشتری لازم است. آب نارگیل منبع خوبی از منیزیم است که باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و داروهای پیش دیابتی می شود.

آب نارگیل به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند

نوشیدن مایعات کافی به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند. حتی آب ساده نیز انتخاب خوبی است، اما مطالعات نشان می دهد آب نارگیل حتی بهتر است. سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسیم، اگزالات و سایر ترکیبات با هم ترکیب می شوند و بلورهای ادرار را تشکیل می دهند که این موارد منجر به تشکیل سنگ کلیه می شوند. با این حال، برخی از افراد بیش از دیگران مستعد ابتلا به سنگ هستند. در مطالعه ای که روی موش هایی که سنگ کلیه داشتند انجام شد آب نارگیل از چسبیدن کریستال ها به کلیه ها و سایر قسمت های دستگاه ادراری جلوگیری کرد، همچنین به کاهش تعداد بلورهای تشکیل شده در ادرار نیز کمک می کند. برای تاثیر آب نارگیل بر سنگ کلیه مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است

آب نارگیل سلامت قلب را پشتیبانی می کند

نوشیدن آب نارگیل خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در یک مطالعه، کلسترول خون و تری گلیسیرید موش هایی که آب نارگیل مصرف کردند کاهش یافت، همچنین کاهش قابل توجهی در چربی کبد را نیز تجربه کردند. اگرچه ممکن است انسان برای دریافت مزایای مشابه نیاز به مصرف مقدار زیادی آب نارگیل داشته باشد.

زمان مناسب برای مصرف آب نارگیل

برخلاف بسیاری از نوشیدنی های دیگر بهترین زمان برای مصرف آب نارگیل وجود ندارد، بنابراین می توانید در هر زمان از روز یا حتی شب از نوشیدن آن لذت ببرید. نوشیدن آن صبح زود انتخاب خوبی است زیرا آب نارگیل دارای اسید لوریک است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود و به شما کمک می کند سوخت و ساز بدن را شروع کرده و باعث کاهش وزن شود. به زنان باردار توصیه می شود برای مقابله با کم آبی و یبوست آب نارگیل بنوشند، همچنین به تسکین حالت تهوع صبحگاهی، سوزش معده که در دوران بارداری شایع است نیز کمک می کند. علاوه براین، می توانید قبل و بعد از ورزش آب نارگیل بنوشید تا بدن خود را مرطوب نگه دارید.

 

منبع: الو دکتر

ارسال نظر