|
کدخبر: 167373

علل درد دست چپ + شیوه درمان

درد دست چپ مشکلی که ممکن همه ما تجربه کرده باشیم و به اندکی هم نگران خواهیم شد. اگر چه در ابتدا به فکر مشکل قلبی می‌افتیم اما چندین دلیل برای درد در دست چپ وجود دارد.

سبک زندگی علل درد دست چپ + شیوه درمان

درد در ناحیه شانه، بازو، آرنج، مچ و انگشتان، دست درد نام دارد و عوامل متعددی مثل نوشتن، تایپ، ورزش و بلند کردن وسایل سنگین دست درد ایجاد می‌کند. این درد ممکن ناگهانی یا تدریجی باشد.

راهکارهایی برای پیش‌گیری از دست درد

  • از حرکات کششی در تمرین‌های ورزشی استفاده کنید.
  • تمرین‌های ورزشی دست را به درستی انجام دهید.
  • تجهیزات لازم را برای ورزش صحیح و ایمن فراموش نکنید.
  • وسایل را با احتیاط بلند کنید.

روش‌های خانگی درمان دست درد

برای دست درد اگر مشکل قلبی ندارید، بهتر از درمان‌های خانگی استفاده کنید. البته فراموش نکنید که اگر این درد خصوصاً درد در دست چپ بهبود نیافت، باید به پزشک مراجعه کنید. با روش‌های زیر دست درد را در خانه درمان کنید.

  • به‌دست خود استراحت دهید.
  • تا بهبودی کامل وسیله و اشیای سنگین بلند نکنید.
  • در محل درد حوله‌ای سرد یا همراه با یخ بگذارید.
  • استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه توصیه می‌شود.
  • بهتر تا بهبود کامل دست خود را از ناحیه بازو ببندید.

درمان‌های گیاهی درد دست چپ

یکی از روش‌های کاهش درد دست در خانه استفاده از داروهای گیاهی هست. درد دست چپ که التهابی و عضلانی باشد، از طریق زردچوبه، رزماری، عصاره سنجد، پوست درخت بید و زنجبیل درمان می‌شود.

علت درد دست چپ

مهم‌ترین نکته در دست درد آن هم درد در دست چپ استرس هست. حمله عصبی و تنش عضلاتی منجر به درد موقت در دست چپ می‌شود. ماساژ و آرامش این درد را از بین می‌برد. درد مداوم در دست چپ می‌تواند نشانه بیماری قلبی، معده و ارتوپدی باشد. مشکلات قلبی خطر بیشتری دارد و در صورتی که درد در دست چپ ادامه دارد شد، حتماً به متخصص قلب مراجعه کنید. کمبود مواد معدنی مثل کلسیم و ویتامین نیز از دیگر دلایل ایجاد درد در دست‌ها است که با رعایت رژیم غذایی کاهش خواهند یافت.

درد دست چپ با منشأ اسکلتی نیز شایع هست و به علت مشکل در استخوان‌ها، مفاصل، بافت همبند، تاندون‌ها و اعصاب بروز پیدا می‌کند.

در مواردی نیز درد دست چپ به علت بیماری‌هایی مثل آرتروز، سندرم تونل کارپال، بیماری قلبی، کیست گانگلیون، نقرس، لوپوس و نوروپاتی محیطی هست.

چه زمان درد دست چپ به علت مشکلات قلبی هست؟

با توجه به مطالب ذکر شده، درست درد تنها به واسطه مشکلات قلبی نیست و عوامل متعددی منجر به درد دست چپ می‌شود. با چند نکته می‌توان متوجه شد که درد دست چپ به علت مشکلات قلبی هست یا خیر.

نکته مهم این‌که درد حمله قلبی مبهم و ناگهانی هست. درد به واسطه مشکلات قلبی به گردن و فک نیز سرایت می‌کند. در کنار درد دست چپ اگر دچار حالت تهوع، سنگینی سینه و تنگی نفس هستید حتماً به متخصص قلب مراجعه کنید.

اگر درد دست شما تیز و ناگهانی نبود، احتمالاً مشکلات اسکلتی و عضلانی دارید. بر خلاف دردهای مرتبط با حمله قلبی درد مشکلات اسکلتی با حرکت دست افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها