|
کدخبر: 166264

چه زمان نقاهتگاه‌های هلال احمر آغاز به کار می‌کنند؟

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ها، هلال احمر آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌های خود را دارد.

سبک زندگی چه زمان نقاهتگاه‌های هلال احمر آغاز به کار می‌کنند؟

محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی جمعیت هلال احمر گفت: امروز جلسه ستاد کرونای جمعیت هلال احمر برگزار شد و در این جلسه با توجه به شروع موج جدید کرونا، در خصوص نحوه برپایی نقاهتگاه‌ها و بیمارستانی صحرایی در کشور تصمیم‌گیری شد.

وی در این خصوص توضیح داد: بر اساس جلسه امروز، بیمارستان‌های صحرایی جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌ها و سراسر کشور با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی برپا خواهد شد. در واقع در صورتی که هر استان با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه شود، در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان یا شهر مورد نظر جمعیت هلال احمر آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی را خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: به علاوه در تمامی استان‌ها نیز در صورتیکه سالن مورد نظر تأمین شود و بنا بر درخواست وزارت بهداشت، هلال احمر آمادگی لازم برای ایجاد نقاهتگاه‌ها را دارد.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که تاکنون استانی برای برپایی نقاهتگاه یا بیمارستان صحرایی اعلام نیاز کرده است یا خیر عنوان کرد: تاکنون درخواستی بر این مبنی اعلام نشده است اما برخی استان‌ها برای تأمین نیروی انسانی اعلام نیاز کرده‌اند. به طوری که تاکنون دو استان در هفته گذشته برای اعزام نیروهای داوطلب انسانی به منظور کمک در بیمارستان‌ها اعلام نیاز کرده‌اند که این امر انجام شده است.

وی در خصوص نحوه برپایی نقاهتگاه‌ها تصریح کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده، در صورت تأمین سالن و لجستیک از سوی ستاد ملی کرونا، هلال احمر آمادگی برپایی نقاهتگاه را دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره بر دیگر مصوبه جلسه ستاد کرونای جمعیت هلال احمر عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث مد نظر ما کاهش حضور نیروهای انسانی به منظور مقابله با شیوع کرونابود. البته این کاهش حضور افراد به نحوی است که در پاسخگویی به نیازها مشکلی ایجاد نشود اما در هر حوزه مدیران با توجه به تشخیص خود، باید حضور نیروهای انسانی را به منظور مقابله با کرونا کاهش دهند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها