|
کدخبر: 143492

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی که از طریق غذاها دریافت می کنیم به انجام عملکردهای بهتر مختلف بدن کمک می کنند. هر ویتامین نقش خاصی را ایفا می کند و هیچ ماده مغذی دیگری را نمی توان جایگزین آن کرد. وقتی بدن مقدار کافی از یک ماده مغذی خاص را برای طولانی مدت دریافت نمی کند کمبود آن می تواند برای سلامتی تهدیدکننده باشد. برای غلبه بر این کمبودها بسیاری از افراد به مکمل ها اعتماد می کنند و حداکثر مزایای سلامتی این ویتامین ها را از این طریق به دست می آورند

سبک زندگی بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها

دو چیز وجود دارد که باید هنگام مصرف مکمل ها به خاطر بسپارید تداوم و زمانبندی. باید قرص ها را به طور منظم و در زمان مناسب مصرف کنید. برخی از ویتامین ها بهتر است بعد از غذا مصرف شوند، در حالی که برخی دیگر با معده خالی مصرف می شوند. اعتقاد بر این است که مصرف برخی ویتامین ها در یک زمان خاص ممکن است خطر عوارض جانبی را کاهش دهد. در اینجا زمان مناسب برای مصرف انواع ویتامین ها به شما گفته می شود.

ویتامین های محلول در آب

ویتامین های محلول در آب نه در بدن تولید می شوند و نه ذخیره. سیستم ما بعد از جذب مقدار ویتامین مورد نیاز بقیه را از بدن خارج می کند، بنابراین مصرف منظم این ویتامین ها مهم است. این نوع ویتامین ها در آب حل می شوند و جذب را برای بدن آسان می کنند. ویتامین C و گروه ویتامین B محلول در آب هستند و به بهترین وجه با معده خالی جذب می شوند، این ویتامین ها را اول صبح یا ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه بخورید.

ویتامین های محلول در چربی

نوع دوم ویتامینی است که از طریق چربی در بدن حل می شود و سیستم بدن ما به مقدار کمی از این ویتامین ها احتیاج دارد و مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت با ویتامین می شود. ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E و ویتامین D برخی از ویتامین های رایج محلول در چربی هستند. این مواد مغذی باید برای جذب بهتر با غذاهایی که چربی یا روغن های اشباع شده دارند، مصرف شوند.

ویتامین های قبل از تولد

برای رشد و نمو بهتر جنین برای بیشتر زنان باردار مولتی ویتامین تجویز می شود و باید مکمل های آهن، کلسیم و اسید فولیک مصرف کنند این ویتامین ها بهتر است برای جذب بهتر قبل از ناهار مصرف شوند.

و در آخر

به یاد داشته باشید اگر از مکمل های ویتامین استفاده می کنید، ثابت قدم باشید. مصرف نامنظم قرص ها اثربخشی لازم را برای بدن ندارند. همچنین، بدون مشورت با پزشک از هیچ مکملی استفاده نکنید.

 

منبع: دکتر سلام

ارسال نظر