|
کدخبر: 140743

روشهای پیشگیری از سینوزیت کودکان

سینوزیت یک اصطلاح پزشکی به معنی التهاب سینوس هاست که به طور معمول در اثر عفونت های ویروسی، باکتریایی یا قارچی در افراد ایجاد می شود. سینوزیت تورم بافتی است که سینوس ها را پوشش می دهد.

در نوع حاد علایم سینوزیت با گذشت زمان از بین می رود ولی در نوع مزمن فرد دچار عفونت های مکرر می شود و علایم آن بسیار اذیت کننده است و حتماً باید بیمار تحت درمان قرار گیرد.

علایم سینوزیت در کودکان

سینوزیت در کودکان با سنین مختلف، علایم مختلفی ایجاد می کند. بچه های کم سن و سال تر بیشتر علایمی مثل سرماخوردگی دارند که شامل آبریزش و گرفتگی بینی و تب کم می شود. درصورتی که فرزندتان پنج تا هفت روز بعد از آغاز حالت های سرما خوردگی دچار تب شد، می تواند علامتی از سینوزیت یا یک عفونت دیگر مانند برونشیت، سینه پهلو یا عفونت گوش باشد، پس باید برای بررسی بیشتر وی را نزد پزشک ببرید.

پیشگیری از سینوزیت در کودکان

سینوزیت در واقع یک عفونت ثانویه است که به طور معمول به دنبال سرماخوردگی ها یا آلرژی ها رخ می دهد، شما می توانید با درمان اولیه این بیماری ها از مبتلا شدن به سینوزیت جلوگیری کنید.وقتی که فرزندتان دچار سرماخوردگی شده است فضای خانه را مرطوب نگه دارید. رطوبت از التهاب و ضخامت دیواره سینوس جلوگیری می کند و ترشحات را رقیق نگه می دارد. مایعات فراوان به فرزندتان بدهید، نوشیدن مایعات زیاد هم همین اثر را دارد. خانه را هم عاری از مواد حساسیت زا نگه دارید.

 

منبع: همگردی

ارسال نظر